No. 62 Eerste Blad. UITMVB: NfflBRBffi Co. S 8 Dit No. bestaat uit; 3 bladen. Uit onze Raadzaal. I annex SNEEKER COURANT (75e Jaargang) d NIEUWSTIJDINGEN. Woensday 4 Mel 1Ö32. 4Se Jaarfjasfigj de relening van kapitaalontvangsten en -uitgaven de aanbeveling, krijgt bij eerste en de heer Jac. Dijkstra, no. 2 VERGADERING van de RAAD der gemeente SNEEK op MAANDAG 2 MEI 1932, ’s avonds 7% uur. Voorzitter de heer P. J. de Hoop, burgemeester. Secretaris die heer P. Sikkes. Aanwezig 14 leden. Afwezig de heer S. Breeuwsma. Aan de orde is: Punt I. Notulen van de vergadering van 29 Maart 1932. Hebben ter visie gelegen en worden onveranderd vastgesteld. zoek, ieder deskundige had kunnen nagaan hoe het hier ging. De Voorz.: Als U langer als raadslid zitting hadt, zoudt U weten, dat hier herhaaldelijk dergelijke kwesties inzake de „opzet” zijn gerezen. Er zijn inschrijvers, die nooit werk krij gen en toch altijd in de „pof’ deelen, en als inschrijvers zoo’n stelsel toepassen en ver boven de begrooting komen, dan moet U ons niet kwalijk nemen, dat wij zeggen dat er „een dikke pot op zif’. Het D. B. heeft niet te zorgen dat de aannemer zijn zegels plakt; daarmee hebben wij niets te maken. Wij hebben zooveel mogelijk geantwoord op Uw vragen; als tijdens de loop van het werk blijkt, dat een iets andere uitvoering beter is, dan geschiedt dat wel meer in overleg met de aannemer. De heer Mas el and zegt dat zelfs als wij aannemen dat begrooting en laagste inschrijving te laag waren, het toch wel opvallend is, dat de volgende inschrijvingen alle zeer veel daar mee verschillen. Het is een gewoonte geworden een pot op een werk te zetten, dé meeningen over het al of niet geoorloofde daarvan loopen uiteen; een matige pot heeft burgerrecht ge kregen, maar hier deden de verschillen in de cijfers een abnor maal hooge pot vermoeden. En dat systeem kunnen B. en W. niet toelaten; zij kunnen niet de dupe worden van zulke verschil len, zelfs als de begrooting f 1000 te laag was, is er nog een verschil van f2000. En bij zulk een verschil spreekt voor spr. het vermoeden sterker van een hooge opzet, dan de verklaring van de aannemers, die ais beschuldigden wel alles gezamenlijk kunnen verklaren. Zij zijn ten slotte de belanghebbenden. Naar aanleiding van deze naakte feiten laat spr. het oordeel gaarne aan de deskundigen. De zeven menschen die meewerkten, hebben ook een loon genoten, waaruit ze gemakkelijk zelf de kosten der sociale maatregelen hadden kunnen betalen; de gemeente heeft het geld daarvan dus niet in de zak gestoken, maar de menschen hebben het zelf in eigen zak gehouden. Aan deze menschen is overigens ook in geen enkel opzicht zich met deze zaak reeds bezig houdt en haar volle aandacht er Ban geeft, acht spr. het niet noodig adhaesie te betuigen. De heer Z u i d e rb aan zal voorstemmen. In Ooststelling- werf voelt men de nood aan den lijve en het is te begrijpen dat men daar geen middel onbeproefd laat om steun te krijgen. En al voelen gemeenten als de onze de nood nog niet zoo, waar Ooststellingwerf het vraagt acht spr. het gewensoht dat ook onze gemeente adhaesie betuigt. De heer D e G r o ot zegt dat de maatregelen die Ooststelling- werf vraagt, voor Sneek betrekkelijk weinig (wat j betreft) of geen (wat k aangaat) belang hebben en daarom meent spr. dat deze gemeente niet het juiste lichaam is adhaesie te be tuigen. Voor het voorstel-Hoekstra stemmen de leden Van der Voet, Zuiderbaan en Hoekstra; tegen stemmen de leden Blok, Oppen huizen, Sijtema, Smeding, De Groot, Maseland, Boeijenga, Sie- mensma, Dokkum, Boonstra en Potma. Met 113 st is dit voorstel verworpen. Z. h. s. worden alsnu beide adressen voor kennisgeving aan genomen. l. Adres van A. Zandstra e. a. houdende verzoek om restitutie van h. i. ten onrechte betaalde keurloonen voor ingevoerde vleeschwaren. (IX 07.353.8). Dit adres wordt gesteld in handen van B. en W. om advies. m. Proces-verbaai van kasopneming bij den gemeente ontvanger op 20 April 1932. (X 07.352.651). Dit proces-verbaai wordt voor kennisgeving aangenomen. n. Adres van G. Kroon, houdende nader verzoek om hem 25 reductie te verleenen op de door hem betaalde huur voor de boomgaard bij de Jachthaven, over het huur jaar 1931/32. (X 07.351.32(48)). Dit adres wordt gesteld in handen van B. en W. om advies. o. Adres van eenige aardappelhandelaren en beurtvaar- ders, houdende verzoek om uitdieping van het Grootzand. (1.813.113(12)). Dit adres wordt gesteld in handen van B. en W. ter afdoening. p. Rekening en verantwoording van het beheer en on derhoud van de „Mac-adam-weg Sneek-Bolsward” over 1931, met verzoek over te gaan tot storting van het aan deel der gemeente in het tekort dier rekening. (1.811.111). voor c' j woningen type A en B met eeh voordeelig f 2374.44 voor 5 woningen type C en D met een voordeelig f 644.91 -ie woningen type Fmin met een nadeelig f 2630.65 woningen type D en Dmax met een na- ,an f4433.37 woningen type E met een nadeelig saldo f3414.76 Woningen zonder rijksvoorschot gebouwd: voor de 66 woningen aan de Willem de Zwijger- 5e. van II. le. voor de 66 woningen aan de Willem de Zwijger- straat met een nadeelig saldo van f 1707.81; 2e. voor de 34 woningen aan de Franekervaart, met een nadeelig saldo van f 814.32; 3e. voor ie 10 woningen aan de Kapelstraat en aan de 2e SteenIdipstraat met een nadeelig saldo van f 1028.96; Punt II. Ingekomen stukken: a. Verslag van de handelscursus der Vereeniging „Middenstand” over 1931. (1.851.35.02.98). Dit verslag wordt voor kennisgeving aangenomen. b. Verslag van de Prov. Friesche Vereeniging „Hef Groene Kruis” over 1931. (1.842.1). Alsvoren. c. Verslag van de Vereeniging „Pro Juventuie” in het arrondissement Leeuwarden over 1030. (1.842.74). Alsvoren. d. Beredeneerd verslag van de werkzaamheden der woningstichting „Patrimonium”, met winst- en verlies rekening over het annuïteitsjaar 1931/1932 en balans per 23 Februari 1932. (1.778.532.1(12)). Alsvoren. e. Verslag van den directeur van het openbaar slacht huis, als bedoeld in art. 12 2e lid, zijner instructie, over 1931. (IX 07.355.1). Dit verslag wordt opgenomen in het gemeenteverslag. De heer Boonstra vraagt of de partij afgekeurde vleesch waren, waarvan het verslag spreekt, ingevoerd was of niet, dit in verband met het stuk ingekomen onder 1, De Voorz. kan niet meedeelen wat het hier betrof, doch zal inlichtingen inwinnen, Adres van J. H. van Kampen te Steenwijk en andere varkenshandelaren, houdende verzoek om verlaging van het marktgeld voor biggen te Sneek. Dit adres wordt gesteld in handen van B. en W. om advies. g. Adres van het bestuur der Schippersvereeniging „Eensgezindheid” van Wonseradeel en O., houdende ver zoek om verlaging van het walgeld te Sneek tot 1 cent per ton en om vrijstelling van de betaling van walgeld bij laden of lossen ten behoeve der gemeente-bedrijven. (1.813.11) . Alsvoren. h. Adres van de Bond van Friesche Stoom- en Motor- vaartbelangen, de Ned. Vereeniging van autobusonder nemers en de gezam. Ver. van Bodewagens en Vrachtver voerders in de provincie Friesland, houdende verzoek geen subsidie te verleenen aan de Ned. Tramwegmaatschappij. (1.812.11) . Dit adres wordt gevoegd bij de desbetreffende stukken. i. Adres van het Centraal Drankweer-comité in de ge meente Sneek, houdende adhaesiebetuiging aan het adres van de „Nationale Commissie tegen het Alcoholisme”, hou dende verzoek het maximum-aantal drankwetverloven A vast te stellen op het thans bestaande aantal. (1.761.1! (13 A)). Alsvoren. (Zie bijlage no. 47). j. Adres van het gemeentebestuur van Ooststellingwerf, houdende verzoek om adhaesiebetuiging aan het tot den Minister van Binnenlandsche Zaken en Landbouw gericht verzoek om met het invoeren van maatregelen tot steun- verieening aan de land- en tuinbouw de meest mogelijke spoed te betrachten. (1.842.95). k. Adres van het gemeentebestuur van Ooststelling werf, houdende verzoek om adhaesiebetuiging aan het tot den Minister van Binnenlandsche Zaken en Landbouw ge richt schrijven, waarin er met klem op wordt aangedron gen: a. dat de centrale werkverschaffingsobjecten wederom iedere week voor alle tewerkgestelde arbeiders worden opengesteld; b. dat ook ongehuwde werklooze arbeiders tot de van rijkswege gesubsidieerde werkverschaffing worden toege laten. (1.836). De heer Hoekstra zou gaarne zien dat de raad adhaesie betuigde aan het adres onder j., want een deel onzer nijvere bevolking wordt met ondergang bedreigd, daarom dient spoed betracht met de maatregelen. De heer Zuiderbaan steunt dit voorstel. De heer Boonstra zegt dat zijn tegenstemmen niet beoogt 1 Md - S. D. A. P. De S. D. A. P. vierde Zondag haar Meifeest ’s morgens met demonstraties van A. J. C. en N. A. S. B. in het Sportpark, ’s middags met een zeer geslaagd' kinderfeest in de Harmonie en fietstocht door de Legean, waar aan een honderdtal personen deelnam en waarbij1 leden van Morgenrood in verschillende dorpen zongen, ’t Avonds een demonstratieve optocht door da stad en een druk bezochte openbar^ vergadering in de Harmonie, onder/ voorzitterschap van de heer G. Vonk. Ds. Vink van Bolsward sprak de feestrede uit, die de vraag stelde of wij! wei recht hebben in deze tijd te spreken van een Meifeest, want de dagen zijn donker, millioenen gaan ge bukt onder zware zorgen. Ook de eigen partij is pas door een zeer ernstige crisis heengegaan, de splijtzwam heeft zijn rampzalig werk gedaan. Als wij toch getuigen van ons vertrouwen in de toekomst en geloof in het socialisme, dan is (dat omdat dit geloof ons een licht in het duister is en dat dit onze kracht is waarom wij de stryd aandur ven. Socialist zijn beteekent een strijd naar drie fronten strijden, en dat vraagt al onze kracht, geloof en toewijding. Van alle kanten wordt er tegen de beweging opgetrokken. Er is de crisis, met de aanslag van het kapitalisme op het levenspeil van. den arbeider, en de dreiging van het militairisme. Bo vendien komt over Europa de beweging van het fascisme, ook hier is aan de horizon een wolkje daarvan op te mer ken, dat kan aangroeien tot een groote dreiging. Wjj moeten ons dus ook daarvan met met een spotlach afmaken. De strijd op drie fronten gaat dus voor het behoud van het levenspeil, tegen het militairisme, tegen het fascisme. De arbeiders zijn aan het uitbreken van de crisis Volmaakt onschuldig, zoo- dat het onbillijk is op hen de gevolgen van deze crisis af te wentelen door loonsverlaging als de eenige weg tot redding. Daarom eischen wij handha ving van het levenspeil. ‘Dit is immers de crisis van de overproductie, zoodat loomvermindering dus vermindering van koopkracht de crisis juist zal ver lengen. Zoowel om zedelijke redenen als om ons economisch inzicht zeggen wij dus: handhaving van het loonpeil. Wij weigeren ook de zaak op de oude voet voort te zetten. Wij eischen plan matige productie, gemeenschapsproidfuc- tie zonder immoreele winstspeculatie, doch met primaire behoefte voorziening voor heel het volk. Dan is er de strijd tegen het mili tarisme. De mogendheden gaan voort, ondanks volkenbond en ontwapenings conferentie, te streven naar zelfzuchtig» doeleinden. Het schandaal in Mant|- sjoerije was daardoor alleen mogielijk, en terwijl men in Genève bijeen was om Japan’s optreden af te keuren, gar ven de mogendheden hun handelaren verlof tot wapenuitvoer. De ontwapeningsconferentie dreigt te fe zeggen dat er geen nood is, maar aangezien de regeering mislukken. De internationale Soc. Dem. moet weer grijpen naar het middel dat Vaillant en Keir Hardde reeds op het congres te Weenen vóór den oorlog aanbevalen, n.l. de algemeene werk staking, welk middel echter strandde op het verzet der Duitschers. Nu heeft men in deze staking, de boycot, masi- sale dienstweigering echter middelen om de oorlog te keeren. Bezitten wij dan te zijner tijd de moed en zedelijke kracht, tot dappere ongehoorzaamheid. Dan gaan wij welbewust de toekomst in, de weg is gewezen, laat ons dien gaan tot het einde toe. Het fascisme met zijn geloof in ge weld, ontkenning der democratie, en uiterst nationalisme is onze tegenpool. Dat ziet niet verder dan het eigen volk, voor hen geldt het staatsabsolutisme. Voor ons geldt daartegenoveronze bliik verruimen ver over de grenzen, niet nationaal^ doch denken in wereld- deelen en trouw zijn aan het geestelijk goed der democratie, en onze strijd vrij houden van gewéld. Een strijd op drieërlei front dus, maar naast deze defensieve strijd zul len wij blijven in het oog houden het verre doel dat wenkt, eens zal het so cialisme komen. Wij werken verder aan uitbouw van pns politiek- en econo misch systeem. Dat schijht velen niet genoeg, men wil het socialisme nu. Hoezeer deze leus ook begrijpelijk is, dient er ernstig tegen gewaarschuwd. Onze zaak is te dierbaar om haar op het spel te zetten terwille van avonturiers- b. de rekening van kapitaalontvangsten en -uitgaven van het won ngbedrijf over 1931 voorloopig vast te stellen met een totaal van f220.414.30 in ontvang en uitgaaf; c. de ba'; nsen van het woningbedrijf per 31 December 1931 voorloopig vast te stellen met een totaal van: le. f658 351.46 in debet en credit voor de met rijks voorschot gebouwde woningen; 2e. f224.584.91 in debet en credit voor de niet met B. en W. stellen voor over te gaan tot betaling van het aan deel der gemeente in het tekort, ten bedrage van f 3370.25. Aldus besloten. q. Adres van Ir. J. Bellinga, directeur der gemeente bedrijven, houdende verzoek om eervol ontslag alszoodanig met ingang van 15 Juni 1932, wegens benoeming tot di recteur der lichtbedrijven te Almelo. (208). Het gewaagde ontslag wordt eervol verleend. r. Adres van Mej. L. Spaanstra, onderwijzeres~aan*de o. 1. school no. 4, houdende verzoek om eervol ontslag als zoodanig met ingang van 1 September 1932. (208). Het gewaagde ontslag wordt eervol verleend, met ingang van een door B. en W. te bepalen datum. s. Schrijven van IJ. P. Veldhuis, houdende mededeeling dat hij ontslag neemt als lid van het college van Regenten van het Old Burger Weeshuis. (1.842.73). Dit schrijven wordt voor kennisgeving aangenomen. Punt III. Aanbeveling van Regenten van het Old Burger Weeshuis voor de benoeming van een lid van dat college. (Bijlage 45; dossierno. 1.842.73). De heer K. Meima, no. 1 van stemming 7, dr. H. de Vos 4, van de aanbeveling, 3 st. Bij tweede vrije stemming wordt de heer K. Meima benoemd met 8 st, de heer Jac. Dijkstra had 1, dr. H. de Vos 5 st Punt IV. Mededeeling van Burgemeester en Wethouders naar aanleiding van de vragen van het raadslid C. A. A. van der Voet omtrent de gunning van de aanbesteding van het uitbaggeren van het spoorkanaal. (Bijlage 46; dossier no. 1.813.113). De nota is in ons vorig nummer opgenomen. De heer Van der Voet dankt voor het vrij uitvoerig ant woord, al acht hij het onbewedigend. Spr. zegt dat het begroo- tingscijfer en dat van de laagste inschrijvers kant noch wal raakten, ze waren veel te laag, waarom bewust is meegewerkï tot het wegwerken der kosten voor sociale maatregelen, welke 8 A 10 uitmaken, waarom ook inplaats van de in het bestek genoemde 12 man slechts 8 werden gebruikt. Als dit laatste economischer is, zooals in het rapport wordt beweerd, dan had dat aantal van 12 niet in het bestek genoemd moeten worden. Maar dat alles wordt aangevoerd omdat de begrooting te laag geraamd is. Dat pramen door een aannemer gemakkelijker te huren zijn is een bewering op het belachelijke af; het bagger- werk leent zich uitstekend voor eigen beheer, ook wat het toe zicht betreft, men kan immers altijd nagaan hoe het werk is uitgevoerd door peilen. Van Dijk had ondanks de mondelinge overeenkomst te zorgen voor het nakomen der sociale maat regelen; deze mannen hebben nu een bedrijfsnummer, als ze straks werkloos zijn, kunnen ze dan weer gaan stempelen? Als Van Dijk aannemer was had hij ondanks de mondelinge over eenkomst moeten plakken; de gemeente heeft het werk goed- kooper gemaakt ten koste der arbeiders. Al is er geen infor maliteit begaan, de gemeente had tot het nakomen der sociale maatregelen moeten meewerken, gezien de uitspraken, hier her haaldelijk door dé raad in dergelijke kwesties gedaan. In het rapport van den directeur van gemeentewerken wordt de opzicht «jer spoorwegen Van der Voet nitgespeeld tegen het raadslid; dat verraadt eenige geraaktheid; spr. laten de wijzigingen in het bestek op zich zelf koud, maar blijft van oordeel, dat het daarbij ging om het werk goedkooper te maken, opdat de kosten dichter bij de raming kwamen. Zelfs de jongens van de Ambachtsschool weten dat een besteder het recht heeft wijzigingen in het bestek aan te brengen, maar in dit geval diende dat camoufleeren om de raming aannemelijk te maken. Als B. en W. deze kwestie door een onpartijdig deskundige laten onderzoeken, zou die aan sprekers kant staan. Zeker is door de wijzigingen f2000 f2500 bespaard. Spr. zou kunnen vragen om bewijzen voor een krasse be schuldiging in de nota geuit jegens een groep aannemers en als die bewijzen zijn overgelegd, zal spr. gaarne meewerken het „plundersysteem” te veroordeelen en te bestrijden. Spr. komt zelf wel met aannemers in aanraking en weet wat daar voorvalt, maar hij (gelooft dat hier de bewijzen niet zijn en dan is het beneden kritiek zulk een verdachtmaking te uiten, dat hoort hier niet thuis. Van dit werk kon niet gezegd worden dat het „plundersysteem” er op is toegepast; het bewijs daar voor heeft spr. bij zich, nL dat de opzet op dit werk is geweest f 300, dat is 3 en waar er 10 voor de sociale maatregelen is afgegaan, is het plundersyseeem niet aan de kant der aan nemers. Spr. weet wat het zeggen wil met aannemers te werken, maar in dit geval is van onbehoorlijke praktijken niets gebleken. .Spr. vindt het niet erg dat een vergoeding voör het maken der berekening op de inschrijvingssom wordt gezet; bij de Friesche Schilderspatroonsbond wordt dat den besteder zelfs officieel meegedeeld. Wat de kosten der Zwemschool betreft, spr. is overtuigd dat het niet waar is dat alles met het bestuur is overlegd, wel moet de Zwemschool meebetalen voor die sloot, omdat zij er belang bij heeft, maar het is onjuist dat baggeren geheel voor haar rekening te brengen. Spr. betreurt dat in het rapport zijn ambt in betrekking tot deze zaak is gebracht. Spr. geeft de vei zekering, dat hij geen gebruik heeft gemaakt van gegevens, die hij toevallig wist, dat een voorrecht geschonken, zoo dat ze in de concurrentie be voordeeld werden. B. en W. hebben iets gedaan, waartoe ze in de gegeven omstandigheden verplicht waren. De heer Zuiderbaan kan zich vereenigen met de mee- ning, dat een matige pot burgerrecht heeft verkregen, om de noodzakelijke kosten, door een aannemer gemaakt, te vergoe den. Anders zou het zijn als een oppervlakkige beschouwing der cijfers een pot van een groot bedrag zou doen vermoeden. Daarom juist dient men angstvallig te waken dat als men het werk gunt, achteraf wijzigingen in het bestek worden aange bracht Jarenlang is door de vakorganisaties gestreden voor so ciale maatregelen voor de arbeiders, en door hier een overeen komst te treffen met menschen, die als aannemers optreden, heeft men de sociale wetgeving uitgeschakeld. Daarmede kan de gewone inschrijver echter geen rekening houden. Op deze wijze schept men conflicten. De geheele voorwaarde betreffende het voorgeschreven aantal werklieden is ook overboord gegooid; had jnen dit aantal bij de inschrijving toegelaten, dan was dit toch ook van invloed geweest op de inschrijvingssommen. Mocht ooit weer een werk gegund worden aan de laagste inschrijver, iaat men dan geen wijzigingen brengen in de voorwaarden, omdat de betrokkene zoo laag ingeschreven heeft De heer Boonstra gelooft toch dat B. en W. de kwestie der sociale verzekering te gemakkelijk aanvoelen. Nu publieke aanbesteding ónmogelijk bleek, ,warc eigen beheer aangewezen en had men deze menschen niet uit dé sociale verzekering moeten lichten; niet het zegels plakken 4s het voornaamste, maar om de ziekte- en ongevallenwet gaat het hier vooral. Daarvan hebben de menschen het risico nu zelf gedragen. Spr. weet dat iemand, die onder dezelfde omstandigheden werkte, ziek vzerd en met zijn gezin, omdat toen de ziektewet niet voor hem gold, aan het Burgerlijk Armbestuur verviel Als zoo iemand een ongeval overkwam, zou hetzelfde met hem gebeurd zijn. Spr. vindt het dus onpractisch dat de gemeente meewerkt aan het lichten van de hand met de voorschriften der sociale verzekering. Als publieke aanbesteding niet mogdlijk blijkt hier bleek daartoe gegronde vrees dan moet men toch niet op deze wijze optreden. De heer Va n der Voet zegt dat als er geen bewijzen zijn, men niet mag spreken van plundersysteem. De menschen mogen ’n behoorlijk loon hebben gemaakt, maar spr. hoorde van Van Dijk, dat er f25.per week is verdiend en dat men daarvoor 10 uur per dag werkte, terwijl bij aannemers de arbeiders 8 uur moeten werken. Spr. vindt die f 25.dan geen loon waar van de menschen zelf kunnen plakken. Spr. hoopt dat deze besteding B. en W. zal hebben gelieerd dat men niet op der- gelijke wijze moet optreden. De aannemer heeft 8 te rekenen voor de sociale maatregelen, met de regendagen wordt dat 10 dat brengt direct belangrijke wijziging in het inschrij vingsbedrag. De Voorz.: Het D. B. zal in het vervolg doen wat het in het belang van de gemeente noodig acht Als er tegen een dergelijk systeem, als wij hier laakten, moet opgetreden, zullen wij dat doen. De heer Maseland: Onze bedoeling was niet de men- pchen aan de sociale verzekering te onttrekken. Wij zullen ten opzichte van dit punt er op letten, dat dit niet geschiedt, maar ons ook verzetten tegen praktijken die hier sterk moesten worden vermoed. Dc nota van B. en W. wordt alsnu z. h. s. voor kennisgeving aangenomen. Pant V. Advies van Burgemeester en Wethouders op het adres van de Nationale Commissie tegen het alcoho lisme, sub-commissle „Handhaving drankwet” te Utrecht, houdende verzoek het maximum aantel verloven A vast te stellen op het thans bestaande aantal. (Bijlage 47; dos- siemo. 1.761.11(13 A)). Het advies van B. en W. vindt men in ons vorig nr. Z. hu s. wordt het aangenomen. Punt VI. Voorstel van Burgemeester en Wethouders tot voorloopige vaststelling van de rekening van het openbaar slachthuisbedrijf over 1031. (Bijlage 48; dossierno. IX 07. 352.17). Het voorstel van B. en Vf. vindt men in ons vorig nr. Z. h. s. aangenomen. Punt Vil. Voorstel van Burgemeester en Wethouders tot voorloopige vaststelling van de rekening van het woning bedrijf over 1931. (Bijlage 49; dossierno. IV 07.352.17). B. en W. adviseeren: Wij leggen hierbij aan U over de door de Commissie voor het Won ngbedrijf bij ons ingediende rekening over 1931 mei de laarbij oehoorende bescheiden. Ten aanziee van deze bescheiden hebben wij niets te onzer verantwoording te vermelden. Onder mededeeling dat de cijfer der rekening over eenkomstig a t. 265, le lid, der Gemeentewet door het Centraal Bur ui voor Verificatie en Financieele adviezen der Vereenigi g van Nederlandsche Gemeenten zijn deug delijk verkla; d, stellen wij U voor het volgende besluit te nemen: De Raad o r gemeente Sneek; Gelezen het voorstel van Burgemeester en Wethouders d.d. 13 April 1932, no. IV 07352.17(1); is een aantijging, die spr .afwijst; hij vreest geen enkel onder- BESLUIT* a. de rek ning van baten en lasten van het woning bedrijf over '931 voorloopig vas^ te stellen: I. Woninf n met rijksvoorschot gebouwd: le. 1 saldo van 2e. saldo van 3e. voor saldo van 4e. voor e deelig saldo voor (..e ga* I---I NIEUWE SNEEKER COURANT

Kranten in de gemeente Sudwest-Fryslan (Bolswards Nieuwsblad, Sneeker Nieuwsblad en Friso)

Sneeker Nieuwsblad nl | 1932 | | pagina 1