Brillen Breukbanden Buikgordels Elastieken Kousen Hofstede Luxe Auto-Verhuur met en zonder chauffeur F. OZINGA I Eerste Blad UitgaveKIEZEBRINK Co SNEEK ERINGA Officieel Orgaan der taeenle Sneek. No. 10 Woensdag 3 November 1937. Bevestiging en intrede van Ds. A. Kentie. Het BESTE en VERTROUWDE adres voor 54e Jaargnng maar//frisia',biedtde ll RECLAME KOLOM. NEDERLAND—FRANKRIJK. NIEUWSTIJDINGEN. STELLEN BELANG IN UW WENSCHEN. U KIEST BIJ ONS GEMAKKELIJK EN AANGENAAM TOT 15 NOVEMBER 20% REDUCTIE op alle stoomgoederen. Ill I Illi 111lllllliillIII III III211llllllllllllllllIII Hill]II enz. is en blijft Steeds nieuwe wagens Lage prijzen unillliiiiiiiiiiiiiiiiiiiillliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinii: HiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinH s. s. s. I VUILE KLEEREN DOOR LÉKKE BAND HELPENDE MAND DINSDAGS Bureau: KLEINZAND 5—7 SNEEK - TELEFOON 2200 iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii niet. r t Kerknieuws. «i 7, Gods* bevel Off. Ford Dealer SNEEK Parkstraat Tel. 2211 GROOTZAND 18 Gesteund door onze jarenlange ervaring, garandeeren wij PRIMA pasvorm en kwaliteit. NIEUWE SHEERER COURANT annex SBEEKER COURANT en WVMBRITSERADEEL We voelden thuis de spanning aan En gaven beide ooren Om eiken trap en ieder woord (Van Hollander) te hooren...! Tenslotte kon de Fransche Haan Hier z’n victorie kraaien En was de Nederlandsche Leeuw (Figuurlijk) naar de haaien.... De nederlaag heeft véél geleerd, Deed nieuwen kijk vergaren Maarvoetbal-stuurlui-aan-den-wal: Wilt Uw critiek toch sparen! Weet deze kleine nederlaag Sportief te accepteeren, De Keus-Commissie b 1 ij f t paraat, Heeft niets van ons te leeren! Nadruk verboden. PHILIA. dr. Het is misschien bij U gegaan, Zooals het óns gegaan is Een zucht bij laatsten omroepklank: Wat jammer, dat ’t gedéèn is...! Wat leefde héél het luistereoor Van harte Zondag mede, Al was het dan na afloop ook Niet op-en-top tevreden O1 en na de rust: O2, Tenslotte werd de zege Door Frankrijk met een klein verschil, Het kleinst verschil verkregen! Eén moest ook nu de sterkste zijn, Dat waren hier de Franschen, Al kreeg dan ons Oranje-team Vaak opgelegde kansen.... Verschijnt en VRIJDAGSAVONDS Abonnement: per jaar 2.50, fr. p. post 3.60. Actvertentiën: 9 ct. p. regel. Ingezonden mededeelingen hooger. Abonnement belangrijke korting. Advertentiën worden tevens gratis ge plaatst in de SNEEKER COURANT schen. In Amsterdam vond de zoon Joost, de toekomstige dichter in de kring van uit geweken Brabantsche rederijkers zijn om geving. Van het werk dat Joost v. d. Von del in deze tijd maakte is niets bewaard ge bleven, het oudste werk van hem is een bruiloftsvers, geschreven in kenmerkende rederijkersstijl, zonder bekoring voor ons. Van zijn 20e jaar is bewaard, gebleven een afscheidsliedje, dat hij scheef voor het meisje, dat later zijn vrouw zou worden Maeyken de Wolff. Ook dit gedicht ver toont de rederijkersstijl naast klassieke ele menten. Vondel heeft daarop spoedig zijn huwelijk gesloten, dat zeer gelukkig is ge weest, waarvan ook de bekende rei uit „Gijsbreght van Aemstel” getuigt: „Waar werd opregter trouw enz.” Na de dood van zijn vader erft Vondel de winkel in luxe zijden kousen in de Warmoesstraat, toen een zeer belangrijke straat van Amsterdam, welke winkel hem een goed bestaan opleverde. Hij was dan ook een welgesteld koopman, doch hij zelf bracht het grootste deel van de tijd door met studeeren en dichten, terwijl de zaak door zijn vrouw gedreven werd. Het eerste belangrijke werk van Vondel dateert van 1610 en al spoedig genoot Men schrijft ons: Bekend is dat S.S.S. een organisatie is, die Uw portemonnaie met rust laat. Zij vraagt slechts Uw rommel, niet Uw geld. Ook in dat opzicht mag zij vrijzeker aan spraak maken op het praedicaat: „sympa thiek”. Het heeft zich echter voorgedaan dat een ingezetene zich tot S.S.S. heeft gewend met de mededeling: „oude rommel heb ik niet, maar wel geld”. En van dat laatste wilde hij wel iets af staan om de arbeid van S.S.S. te helpen opbouwen. S.S.S. heeft zich even beraden of ze dat aanvaarden mocht. Het vooropgestelde principe was geen geld inzamelen, alleen datgene waar de be zitter geen prijs meer op stelde. Zij heeft het aangeboden papiertje, ’t was zelfs een o u d papiertje, bij de Nederlandse Bank f 25.waard, toch aanvaard, omdat ze meende een dergelijke, vrijwillig aange boden gift, niet te mogen weigeren. S.S.S. vraagt echter niet om geld. Nu niet, en voorlopig in de toekomst niet. S.S.S. wil in Sneek iets tot stand bren gen met afgedankte goederen. Het is alleen bereid een bijdrage te aanvaarden als die vrijwillig aangeboden wordt, zonder dat er om gevraagd wordt. Zij die geen oude rommel te geven heb ben, maar wel dergelijke door de Neder landse Bank uitgegeven papiertjes, behoe ven zich echter niet te generen het Secreta riaat op te bellen. Ook voor dergelijke me dedelingen is het telefoonnummer 2.2.3.2. Bij Koninklijk besluit is met ingang van 1 December a.s. benoemd tot inspecteur der registratie en domeinen alhier M. A. Wisselink, ontvanger der registratie en do meinen te Haarlem. ZAKENNIEUWS. De firma VAN DRUTEN, boekhandel plhipr hppft raalr o ij-o.-n. de Marktstraat naar de NAUWE N00R- DERHORNE. Het vroegere koetshuis, tegenover de Geref. Pastorie is thans door de firma S. v. d. Meulen verbouwd tot een keurig win kelpand. De benedenverdieping1 bevat naast de winkelruimte een kantoor en ruim maga zijn, terwijl de bovenverdieping tot een royaal en practisch ingericht woonhuis is geworden. De zaak maakt reeds van buiten door haar etalages een keurige indruk, een in druk die nog verstevigd wordt bij een be zoek aan de winkel. Zaterdag heeft de heer H. SAMPLO- NIUS aan de-OOSTERDIJK 6o zijn nieu we sigarenmagazijn geopend. In de ruime etalages wordt reeds getuigd van degroote sorteering welke deze zaak voert, welke in druk in de winkel bevestigd wordt. Alles geeft er een zeer verzorgde en keurige in druk. Geslaagd te Utrecht voor het examen van de Schoolraad voor de Scholen met den Bijbel de h.h. A. Andela alhier met aant. C. N.S. en J. Boeijenga te Woudsend. Boerderijbrand te Lemmer. In een groote boerderij, bewoond door den heer M. Winia te Eesterga, is Zondag morgen brand uitgebroken, waarschijnlijk doordat een gaslamp door een scheur in de asbestplaat die daarboven hing het hooi heeft doen ontbranden. De brandweer van Lemmer kon zich slechts bepalen bij het nathouden van het woonhuis; de schuur en stalling brandden geheel uit. Het vee kon gered worden, ter wijl persoonlijke ongelukken niet voorkwa men. Verzekering dekt de schade. VONDELHERDENKING INSTITUUT VOOR ARBEIDERSONTWIKKELING. Zondagmorgen organiseerde het Insti tuut voor Arbeidersontwikkeling een Von- delherdenking in het Gerechtsgebouw, waar dr. G. Stuiveling sprak over dezen dichter en uit zijn verzen, declameerde. De heer S. F. Bok heette in zijn ope ningswoord spreker en aanwezigen wel kom en verleende het woord aan dr. G. Stuiveling. Er worden tegenwoordig vele herdenkin- S gen op touw gezet, aldus spr. en we mogen ons wel eens afvragen of we niet aan een soort herdenkingsziekte lijden, of we niet, inplaats van ons met het werk van onze tijd te bemoeien, blijven steken in het werk van de vroegere geslachten. Er zijn echter in het verleden figuren geweest, die ons leidend moeten voorgaan en we hebben dan ook terecht deze herdenking aangegre pen, omdat we hier hebben te doen met een stuk verleden, dat levend gebleven is. We zijn op deze uithoek van Europa geboren te midden van de resultaten van ons voorgeslacht; wij Nederlanders zouden onze tijd niet kunnen verstaan zonder het ontstaan er van te begrijpen. Vondel is een dichter in wiens werk zich zijn tijd weerspiegelt, vrijwel alles, wat in de 92 jaar van zijn leven gebeurde, 't gespannen politiek- en geloofsleven van dien tijd is terug te vinden in zijn gedich ten. Een moeilijkheid voor het begrijpen van Vondel ligt in de taal, die drie eeuwen achter ons ligt. Echter, de taal, die Vondel gebruikte verschilde aanmerkelijk van die van de 17e eeuw, hetzelfde bezwaar geldt dus ook in onze tijd voor het lezen en begrijpen van Verwey of Kloos. Er zijn in Vondel’s leven enkele strek kingen waar te nemen, die op het eerste gezicht tegenstrijdig lijken en elkaar schij nen uit te sluiten. Vrijheidsverlangen eener- zijds en eerbied voor het gezag anderzijds, kracht van den man, die zichzelf als kun stenaar bewust is tegenover den christen, die deemoed en ootmoed predikt, zijn daar van enkele voorbeelden. Toch leidden deze tegenstellingen in het leven van Vondel nooit tot een breuk, ook niet toen hij van Doopsgezind Katholiek werd. De ouders van Vondel, van oorsprong Antwerpenaren vluchtten als doopsgezin den van deze stad naar Keulen om de ge loofsvervolging van de zijde der Katho lieken te ontwijken. In Keulen, waar zijn zoon Joost geboren werd vond de oude Vondel wel een kring van gelijkgezinden, doch hij moest spoedig opnieuw vluch ten, woonde eerst in Utrecht en vestigde zich daarna te Amsterdam, de stad, die toen geen last meer had van de oorlog en die steeds meer tot bloei begon te komen. De Amsterdamsche beurs ging het fi- nancie-ele leven in West-Europa beheer- AHe vleesch is gras en al Zijn goedertie renheid als eejn bloem des velids. Het gras verdort, de bloem valt afmaar het Woord onzes Gods blijft in der eeuwigheid”. Hier na werd gezongen Psalm 119 43, 53 en 65. Deze tekstwoorden lijken, zoo ving spr. zijn prediking aan, meer op een woord van iemand die vergrijsd in den dienst af scheid neemt van gemeente en arbeid, dan op een begin in een nieuwe gemeente. Toch is dit niet zoo. Het Woord van God moet het altijd doen, zoowel bij intree als afscheid. Dit tekstwoord staat dan ook niet aan. het einde van Jesaja, maar aan het begin van het tweede boek van Jesaja. De eere van Israël schijnt vergaan en Babel schijnt oppermachtig. Maar God hoort het geklaag van Zijn volk, al lijkt het alsof Israël tevergeefs roept. Dan komt er een stern, een geheimzinnige, -die zllch niet legitimeert, maar alleen spreekt: „Roept!” De stem moge onbekend zijn, de Voortbrenger van dit bevel is er en vreemd moge dit zijn, in alle ellende aan de oevers van de Tigris. Immers de pessimisten sche nen recht te hebben, als zij zeiden dat er geen redding uit hun ellende mogejijk was, toch gebiedt de geheimzinnige stem: Roept! Dan vraagt Jesaja: Wat moet ik roepen En als hij in gehoorzaamheid bereid is te luisteren naar wat God hem gebiedt, dan kan Gods Woord tot hem komen en kan hij van uitredding profe- teeren. Israëls optimisme en pessimisme zijn als gras, dat verdort en af valt. Alleen van God is uitredding te verwachten. Straks stort Babels macht in als duidelijke demonstratie van het ijdele van des men- schen overleggingen. God Laat roepen tot menschen, die los geslagen zijn van hun verticale lijn. en nu gaan zoeken naar de horizontale lijn van de verzoening door Christus Jezus. In dat Loepen is de geboorte van de kerk en het wondere ambt; daarin ligt de toebrenging van een enkele ziel tot Christus. Het is merkwaardig, dat als God een mensch tot roepen brengt, hij steeds met ledige handen staat. Tal van voorbeelden zijn daarvoor uit de Schrift aan te wijzen; Sneek hem nog er is een schuchterheid om Gods1 bevel op te volgen, maar God geeft bekwaam heid tot alles waartoe Hij roept. Elke pre diker staat voor dezelfde moeilijkheid om te roepen, waar hij zich vaak onmachtig weet. Is het geen zelfverheffing deze kan- I sel te beklimmen en deze groote schare toe te spreken Maar Jesaja kwam met leege handen; zoo- staan ook wij alleen met het Woord Gods en in gehoorzaamheid aan onzen Zender willen wij dat Woord brengen. Ons woord zal vervliegen; over 100 jaar Na een vacature van. bijna 13 maanden werd in de Zondagmorgengodsdienstoefe- ning in de Ned. Herv. Kerk alhier tot zijn dienstwerk in deze gemeente ingeleid ds. A. Kentie, overgekomen van Haamstede. Ds. J. R. Woifensberger Leidde de be- vestigingsdienst. Na votum Las deze Jesaja 19 en Joh. 12 3746, waarna hij voorging in gebed. Spr. ging dan over tot de bevestiging, las het desbetreffende formulier, stelde de voorgeschreven vragep. aan ds. Kentie, waarop deze met duidelijke stem antwoord de: „Ja ik van ganscher harte”. De ge meente zong den nieuwen leeraar daarop toe Gezang 50 4. Ds. Woifensberger sprak na deze plech tigheid naar aanleiding van Jesaja 6:3: „Heilig, heilig, heilig, is de Heere der heirscharen, de gansche aarde is van Zijn heiligheid vol”. Een dag als deze is een dag van bijzondere beteekenis, voor U, collega, die thans bevestigd is, en voor U, gemeente, die thans een nieuwen leeraar en herder hebt ontvangen. Deze kerk heeft al vele predikanten zien komen, en al is het niet zeker dat dr. Joh. Bogerman hier gestaan heeft, ergens heeft hij hier wel ge staan. De gemeente neemt het nogal ge moedelijk op; er gaat een en er komt weer een en buitengewone sensatie of roman tiek zit er niet veel in. Toch is aan deze overkomst wel eenig bijzonders verbonden, waaruit zekere romantiek spreekt. Doch boven dit alles uit gaat het, dat God U heeft geroepen; als wij lezen van allerlei seraphijn-en, cherubijnen en engelen zou den wij denken dat wij van het gewone, banale ontheven zijn, maar wij weten uit het vervolg van ons hoofdstuk wel beter. Jesaja heeft zeer waarschijnlijk op een gewone tempelgang dit visioen gehad; voor hem vielen de pilaren van den tempel weg, omdat hij verder zag en Gods heerlijkheid aanschouwde. Als God. ook nu Zijn, woord spreekt, dan raakt ook de predikant zijn standpunt kwijt, omdat hij vol wordt van de heerlijkheid des Heeren. Jesaja klaagde: „Wee mij, nu ga ik er aanl”, alles aan en in hem was onrein; doch ziet hij goed, daar nadert een engel met een gloeiende kool om zijn tippen te reinigen. Zoo kon hij' in de heerlijkheid Gods schuilen en antwoorden op de vraag: „Wie zal Ik zen den?” „Zendt mij, Heer!” Niet de over moedigheid was het die hem dreef, doch de gehoorzaamheid. Zoo kon hij spreken toen hij Gods heerlijkheid begreep en het offer van Jezus Christus in den geest aan schouwde. Als een predikant nog iets zal doen, zal Allereerst werd burgemeester Poppin- ga hartelijk bedankt voor zijn aanwezig heid; spr. zei hem toe zooveel mogelijk te zullen medewerken om gezag en orde te handhaven. Ds. Woifensberger werd dank gebracht voor de bevestiging en de wijze waarop hij hem had toegesproken; spr. is er van overtuigd dat er ben hartelijke samenwer king zal kunnen bestaan. Collega’s kun nen helaas zoo- hatelijk onder elkaar zijn; spr. is er van overtuigd dat dit tusschen hen beiden niet zoo- zal zijn. Tot dr. De Vos zeide spr. dat hij voor dezen de grootste achting had; de wijze waarop deze hem tegemoet is gekomen, heeft hem zeer getroffen. Misschien is er een onoverkomelijke kloof tusschen ons, doch wat de kerk tolereert zal spr. niet verbieden. Spr. uj,t de wensch naar een hartelijke omgang. Tot de aanwezige co-llega’s zegt spr. het zeer o-p prijs te stellen, dat zij hier zijn; in het bijzonder richt spr. zich tot ds. Tref fers, die er een verre reis voor over had hier tegenwoordig te zijn, een bewijs, dat j na aan het hart ligt. Ook ds. Ten HaVe van Oosterena en ds. Mesdag van de Doopsgezinde gemeente ontvingen woorden van dank voor hun te genwoordigheid. Dank bracht spr. aan het kiescollege dat hem heeft willen beroepen. Spr. hoopt de rechte man op de rechte plaats te zijn. Met den kerkeraad zal spr. in nauw con tact mogen samenwerken. Daarbij zal hij menigmaal raad en voorlichting noodig hebben. Spr. hoopt op een hartelijke sa menwerking en harmonie, die lang moge blijven bestaan. In spr.’s vorige gemeente 00 Uw Wasscmmu SNEEK 2101 heeft spr. altijd goed kunnen samenwerken met den kerkeraad. De colleges van kerkvoogden en nota belen verzorgen de stoffelijke belangen, die streng van. de geestelijke zijn gescheiden, maar 'toch daarmee ook nauw zijn ver bonden. Spr. hoopt prettig samen te wer ken met deze colleges. De medewerking van. organist, koster en kerkelijke beambten, die ieder voor zich een meer of minder aandeel in den dienst hebben, zal zeer op prijs worden ge steld. Spr. stelt het bijzonder op prijs, dat fa milie uit onderscheidene plaatsen hier te genwoordig is. Tot de gemeente zegt spr. dat waar het werk in een Friesche stad anders is dan in een Zeeuwsch dorp, hij gelegenheid moet hebben zich hier in te werken, waarom hij om geduld vraagt. Een program heeft spr. niet; hij wil alleen het Woord van God brengen. Spr. is geen partijman, hij is nergens bij aangesloten. Waar hij alleen wil prediken de verzoening door 't bloed des Kruises, en dat niet alleen in mooie preeken, daar wil hij Go-ds Woord laten hooren en de Heilige Geest laten door werken. Daar voor vraagt hij ten slotte de voortdurende voorbede der gemeente. Ds. Woifensberger is het een vreugde zijn collega hedenavond welkom te mogen heeten als hij met de minste beginnen mag, dan doet hij dat allereerst namens zichzelf, omdat zij nu samen kunnen werken in nauw verband. Bij Uw bezoek hebt gij ge zegd, dat Uw beslissing ten aanzien van het op U uitgebrachte beroep voor een groot deel zou afhangen van de vraag of wij zouden kunnen samenwerken. Welkom wordt U geheeten in de kring van predikanten, waar zelfs vriendschap heerscht waar vrede nauwelijks aanwezig is. In het bijzonder wordt U welkom gehee- ten in den kerkeraad, als medelid en dienaar van het Woord. Ten slotte wordt ook Uw echtgenoote welkom geheeten, omdat de gemeente gaar ne een bewoonde pastorie begeert. Boven dien wordt hier door U en Uw vrouw pastoraal werk verricht. Wij hebben veel verwachting van U omdat gij komt als Dienaar van het Woord en wij willen U opwekken bij dezen moeizamen arbeid te roepen tot Hem Die U geroepen en ge zonden heeft. Staande werd ds. Kentie Psalm 81 12 toegezonden. Deze dankte voor de goede woorden tot hem gericht en gaf de verzekering dat ook zijn vrouw gaarne zou willen medewerken in de gemeente. Na het zingen van Psalm 79 7 en het uitspreken van het Onze Vader werd deze druk bezochte dienst beëindigd. Het dameskoor „Bel Canto” zong eenige liederen tijdens den dienst. is van ons geen enkele meer aanwezig, maar God is eeuwig en Zijn woord blijft eveneens. De prediker heeft tegen elk die op het vleesch vertrouwt, het uit te roepen, dat deze kracht vergaatalle menschetijke wijs heid, hoe stichtelijk en mooi ook, zal ver gaan; wat blijft in der eeuwigheid dat is het Woord. Wij gedenken heden de Kerkhervor ming, toen ook de roep werd opgenomen: Terug naar het Woord 1 Als zonen der reformatie hebben wij recht van den pre diker te vragen de prediking van dat Woo-rd. Niet in stichtelijke verzamelingen, waarin de mensch verheerlijkt en God naar beneden gehaald wordt; neen, aan de voet van het kruis is onze plaats, waar Gods genade haar hoogtepunt vindt in de volvoering van Zijn heilig recht. Het Woo-rd van God staat in der eeuwigheid: genade voor genade, dat is de boodschap die God 'door de prediking laat verkon digen. Aan die boodschap mogen wij ons vastklemmen in nood, en ellende; het is genoeg voor ons in leven en sterven. Nadat gezongen was Gezang 55 1 en 2 volgden onderscheidene toespraken. 10 en Gezangj 3 1 en 3. Voorafgegaan door dr. H. de Vos schreed ds. A. Kentie, gevolgd door den geheelen kerkeraad, in de avondgods dienstoefening naar den kansel, om deze voor de eerste maal in -deze gemeente te beklimmen. Aanwezig waren o-.a. burgemeester L. Poppinga en de predikanten Oskam, Dek ker, Finkensieper, Ten Have, Van Rijn, Langman, terwijl van de Doopsgezinde ge meente ds. Mesdag en de heer K- Ozinga waren gekomen. De dienst ving aan met votum, het zingen van Psalm 891. 1 en 3, de Voorle zing van de Apostolische Belijdenis, waar op gezongen werd Gez. 1 4. Dan leest de niejuwe leeraar Jesaja 40 1 11 en 2 Cor .5 ,1021 en gaat vo or in gebed. Als tekstwoord had Z.Eeirw. gekozen Jesaja 40 6 en 8„Een stem zegtRoep, en hij zegtWat zal ik roepen P.S. Onze wagers kunnen tegen eeim Fsïds?,® vergoe ding verzekerd worden. hij zich steeds zelf moeten opgeven en ge durig leven in het aangezicht van Jezus Christus. God stelt ons voor de eenige gerechtigheid van Zijn heiligheid. Wat zul len wij -doen, als wij verteerd worden door dat heilige vuur Wij willen getui gen van Jezus Christus als onzen Verlos>- ser; wij1 spreken van Zijn heerlijkheid en als wij getuigen is het God Die ons wil reinigen en ons wil gebruiken, opdat Hij door ons spreke tot stichting, vermaning, vertroosting. Voor ons rijst onophoudelijk de vraag: „Wie zal bestaan voor Hem”. Dat zal blijken uit ons leven, uit onze daden. Doch alleen door de verlossing doo-r Jezus Christus zullen wij in staat zijn goed te leven. En die in Hem leeft kan alleen met een goed en vrij geweten zijn weg gaan en zijn werk doen. Nu komen wij vanavond samen om de eerste preek van den nieuwen leeraar te hooren. Als wij daarbij niet verder komen dan nieuwsgierigheid, raken wij niet boven het banale uit. Zijn boodschap is er een door eeuwigheidsticht bestraald. Jesaja had wellicht de gedachte, dat zijn boodschap niet werd aangenomen. Zoo kan het ook hier gaan. Doch de rede moge vergaan, het Woo-rd blijft. Luisteren wij of Hij Zijn Woord spreekt, dan stellen wij geen onge- loofsvragen, doch geven het Hem over, omdat het gaat om de heerlijkheid van Jezus Christus op deze aarde. Hemel en aJlrde stemmen ten slotte in met het lied: „Heilig, heilig, heilig is de Heere, want de gansche aarde is van Zijne heerlijkheid vol!” Met dankgebed werd deze dienst beslo ten. Gezongen werd Psalm 97 1 Psalm 103 10 en 11, Psalm 99^ 8 en JL7X3 IXlllld. V xA-li 171\ X -LLLN U'J'CK.llóLTl'Llcl alhier, heeft haar zaak overgeplaatst van

Kranten in de gemeente Sudwest-Fryslan (Bolswards Nieuwsblad, Sneeker Nieuwsblad en Friso)

Sneeker Nieuwsblad nl | 1937 | | pagina 1