KAPPIE EN DE VLIEGENDE HOLLANDER
hijs f. 41.-
IT GOED RJUCHT FAN
3*
dl
I
4
i;
Propaganda avond Chr. Besturenbond
Dist en Omstreken
Er zal
verrassing zijn
verre landen!
BEDRIJF
Cert made^ne yMede. jafiati
Ml
I
in
7
TWEEDE BLAD
wSNEEKER NIEUWSBLAD*
DINSDAG 18 NOVEMBER 1952
Wupperthal
in Konfessionele Lanbou-Organisaesje
Zeepost
1F
tpiii'.
Bent u ook nieuwsgierig?
Centrum van Vrij Geestes
leven
Granaat onder de vloer
Strenger behandeling van
Duitse oorlogsmisdadigers
Agent doodgeschoten
MELKVEE MESTEN OP STAL
rïw
28
R.L.V.D.
Sneek.
i
i
1 hu
wat?" zeiden de agenten en
ze zaten meteen rechtop.
Alle kinderen zijn nieuwsgierig. Als ze
het niet zijn, gaat u dan maar raar een
dokter, want dan zijn ze niet gezond. Na
tuurlijk.... kinderen mógen het niet zijn
kornet door de heer Vogelaar met dank
zegging gesloten. Een collecte werd ge
houden voor „Draagt elkanders lasten.”
Werkwijze.
De delen zijn Rok achterpand (dubbel
knippen); Rok voorpand (dubbel knip
pen) Lijfje met aangeknipte mouw (dub
bel knippen).
een rantsoen, dat men ook zou geven aan
koeien met een melkgift van ongeveer
20 kg. per dag. Het zal echter blijken,
dat de resultaten minder goed zijn, dan
bij droogstaande koeien met een veel la
ger voederrantsoen.
Ook h’ei geldt het spreekwoord ,dat
men uit een varken geen twee ruggen
„PHILISHAVE* IVOOR
voor alle netspanningen
„PHIUSHAVE” MAROON:
•?oor aansluiting op een
zaklantaarnbatterij of
accu.
„Kom mee!” zei de maat. „Anders ko- ten! Zien jullie dan niet, dat het een
miischien is het gewone
Die naam heeft de laatste ttfd. mede
in verband met het optreden van de heer
Zaiss, grote bekendheid verkregen. Te
verwonderen is het dus niet, dat een vrij
groot aantal gleden van kerken en ge
meenschappen zich Donderdagavond in
Aere Perennius verenigde om te luiste
ren naar wat de heer F. Niemejjer uit
Alphen aan de Rjjn over dit onderwerp
zou zeggen. De heer G. Huisman opende
met gebed en een hartelijk welkom,
waarna de spr. de geschiedenis van de
genezing uit Hand. 3 las en naar aanlei
ding hiervan een evangelisatietoespraak
hield. Hij verhaalt hoe een dame uit En-
land negen maanden in Holland had ge
werkt om bekendheid aan het werk van
Zaiss te geven, waardoor bij hem het
verlangen rees met deze man in kennis
te komen. Met een vriend is hij er heen
geweest en tal van genezingen kwamen
tot stand. Maar nog belangrijken noem
de spr. het dat velen hun Heiland von
den. Er werden wekelijks 42 samen
komsten voor evangelisatie verkondi
ging gehouden en één voor het bidden
met zieken. Wel een bewijs dat men het
eerste belangrijken acht dan het tweede.
In Den Haag is een samenkomst met
Zaiss door 40 gebedskringen biddend
voorbereid en hij vond dit de mooiste van
de hier te lande gehoudene. Ook in
Leeuwarden zijn genezingen gebeurd, zo
o.a. met een vrouw uit Tjerkwerd, die
aan kanker leed. Spr. wekte ten slotte
op tot het vormen van gebedskringen,
waarna hjj voorging in gebed.
In aansluiting aan de vorig jaar ge
houden lezingen door Dr Lievegoed en
Dr Zeylmans van Emmlchoven over de
onderwerp „Ziekzijn’’ en „Schuld en vrij
heid”, waarvoor grote belangstelling be
stond niet alleen door het onderwerp,
maar vooral door de wijze waarop het
behandeld werd, zal Dr Zeylmans van
Emmichoven op 21 November spreken
over: de wetten van het levenslot. De
keuze van het onderwerp is mede be
paald door opmerkingen na de vorige
voordracht gemaakt. Ook deze avond zal
een antwoord kunnen geven op vragen,
waar mensen in de tegenwoordige tijd
mee worstelen. (Zie advertentie).
N. LOFVERS.
De agenten sliepen zo vast, na alle
moeilijkheden en schrik die ze door
staan hadden, dat de maat met
forse hand ze moest wakker schudden.
„Wordt toch wakker!” riep hij. „Kap-
pie wacht! Straks schieten ze hem
dood!"
„Huu......
op üt ft technyske wurk hwer’t soks kin,
mei elkoar to dwaen. Organisatoaryske
en geastlike forskillen hoege dêrfoar
gjln bilemmering tot wezen.
De jongerein.
De protestants kristlike jongeren
steane tusken oan ’e iene kant de kon
fessionele organisaesje, oan de ore kant
de kristlike skoalle. Dêrtusken is net
folie romte oerbleaun om kommende
hwer’t hja weikomme to gean hwer’t
hja hearre.
Gearfetsjend baseart sprekker it goed
rjucht fan de kanfessionele organisaesje
dus op fjouwer punten: 1. histoaryske;
2. Minsken dy’t harren thüs fiele yn de
konfessionele organisaaesje kïnne har
ren dêryn it béste üntjowe; 3. Dizze
spesialistyske maetskippy freget in ei
gen en klear lüd; 4. By alle forbrutsen-
heit tusken de tsjerken leit hjir in prak-
tyske basis foar kontakt en üntjowing.
It technyske wurk hoecht hjiründer net
to If en.
By de fragen dy’t Ir Eringa steld
waerden, wie ek ien oer de Middelbere
L&nbouskoalle. Omdat it oerliz hjir noch
oer geande is, sawol iepenbier as net
lepehbier, koe hy op dizze fraech net
yngean.
It iennichste hwat hy wol sizze koe is,
dat de kans dat de skoalle yn Fryslan
komt, noch net forlern is.
der te gaan passen wij eerst de rok om
zonodig nog wijzigingen aan te brengen.
Daarvoor bestaat nu nog goed de gele
genheid. Wij vergeten ook niet links in
de roknaad een split open te houden.
Wanneer alles naar wens past, kunt u
het lijfje aan het rokje stikken, waarna
wederom gepast wordt. Wij passen nu de
juiste lengte van de rok af, zomen deze
om_en werken dc mouwen verder af. Het
split wordt gesloten met een ritssluiting
en de hals afgezet met een ruche naar
eigen verkiezing.
Het ceintuurtje wordt vervaardigd uit
dezelfde stof en heeft een lengte van 90
centimeter en een breedte van vijf centi
meter. Houdt u er met het knippen reke
ning mede, dat u het dubbel breed
knipt, want het moet dubbel genomen
worden.
Tot slot persen wij de naden luchtig op
en de geklede moderne japon is klaar
voor gebruik.
Met de volgende schepen kan zeepost
worden verzonden. De data, waarop de
correspondentie uiterlijk ter post moet
zijn bezorgd, staan, tussen haakjes, ach
ter de naam van het schip vermeld:
Indonesië: m.s „Willem Ruys” (26
Nov.); Ned. Antillen: m.s. „Oranjestad”
(25 Nov.); Suriname: m.s. „Botne” (26
Nov.); Unie van Z.-Afrika en Z.W,
Afrika: m.s. „Oranjefonteln” (18 Nov.);
Canada: s.s. „American Defender” (20
Nov.)Argentinië, Urugay, Bolivia, Bra
zilië, Chili, Paraguay: s.s. „17 De Oc-
tubre” (19 Nov.)
De herfst heeft zijn intrede gedaan en
daarmede het jaargetijde voor andere
kleding, dan die, welke wij in het afge
lopen seizoen gewend waren te dragen.
Onze aandacht gaat nu meer uit naar iets
gekleder en warmer kleding. De tijd van
de uitgaansavondjes en feestjes is weer
aangebroken en bij deze gelegenheden
past een geklede japon.
Daarom is onze keuze deze keer ge
vallen op het Si-'ebeelde model. Het is
een elegante japon, met laag ui’tgesneden
hals, welke afgezet wordt met een ruche.
Het model heeft aangeknipte driekwart
mouwen, die onderaan in vloeiende vorm
zijn gesneden. Het aardige van deze
japon is, dat het lijfje en de mouwen uit
één stuk worden vervaardigd en dit van
achteren met een naad sluit
Het patroon is hierdoor iets ingewik
kelder geworden, maar het resultaat
loont de moeite. De rok is glad met van
achteren een stolpplooi. Het vijf centi
meter brede ceintuurtje kleedt het ge
heel af.
Het patroon is gegeven voor boven
wijdte 96 centimeter. De hiervoor beno-
I digde stof is 2.35 meter van 1.40 breed.
Algemien.
By algemien giet it oer trije dingen:
algemienheit, alle dingen omfetsjend, de
ienheit, dy’t alle persoanen oangiet en
de wierheit. Dêrtroch moat men by for-
skillende fraechstikken ütgean fan in bi-
paelde ynhald hwat bitsjut dat men net
fjirder komme kin as in geringe djlpte.
Hjir nou leit it greate forskil tusken de
algemiene en de konfessionele organi
saesje. By de algemiene moat men net
to djip gean, by de konfessionele wol
men fierder komme mei de wierheit en
der fan ütgean dat de Bibel grounslag-
gen hat foar it hiele maetskiplik libben.
Hwat foar kant sil it op 't heden üt
gean? Yn ’t foarste plak wurdt it lib
ben yn dizze specialistyske maetskippy
tige yngewikkeld. Alles grypt ynelkoar.
Men kin de lanbou net mear sjen as in
Ofsletten gehiel. It libben wurdt tagelyk
en dertsjinoer folie mear blsünder. It
sille faeks de eigen minsken wêze dy’t
oer de wetten en maetregels to kedlzen
en to bislissen hawwe.
Het komt meermalen voor, dat een koe
een zodanig slechte melkproductie heeft,
dat besloten wordt het dier te verkopen.
De oorzaak hiervan kan verschillend zijn.
Verwerpen, uiergebreken, moeilijkheden
bij het melken, laag vetgehalte en vele
andere afwijkingen kunnen tot verkoop
doen besluiten. Om toch nog een rede
lijke prijs te kunnen maken besluit men
dikwijls het dier te mesten of althans in
een goede slachtconditie te brengen. Het
gaat er dan om, de vetaanzet bij het dier
te bevorderen. Dit vet moet natuurlijk
zo snel en vooral zo goedkoop mogeljjk
gevormd worden. Soms tracht men dit te
bereiken door veel krachtvoer te geven.
Voor vetaanzet als zodanig is echter
krachtvoer in het geheel niet nodig, om
dat vetvorming op zichzelf geen eiwit
vereist. Tijdens het mesten is natuurlijk
voor het normale lichaamsonderhoud vil
enig eiwit nodig. Bovendien oevatten de
vertering urpp- die tijdens een 4
slaagde mestkuur in versterkte mate
worden afgescheiden, vrij veel stikstof.
Ook met het oog hierop moet enig eiwit
worden aangewend.
Wanneer de koe een flinke eetlust
heeft, zal het mesten snel kunnen verlo
pen. Men doet dan goed, driemaal daags
te voe-en. Met goed hooi, kuil en voe
derbieten tot 30 kg. per dag kan men worden. Men voedert dan de dieren naar
gunstige resultaten bereiken. Geeft men
bovendien per dag 1 kg. B-meel, dat 20
ver+eerbaar ruw eiwit bevat ,dan zal men
in ve]£ getallen een versterkte groei
Kunnen constateren. Meer krachtvoer is
met nodig, omdat het rantsoen dan steeds
veld jende eiwit bevat voor de vorming
van de nodige spijsverteringssappen en i
voor het lichaamsonderhoud. Ziet men kan snijden,
geen versnelde groei bij krachtvoeder-
Konfessioneel.
De konfessionele lênbou-organisaesje
bilidet yn har statuten, dat Kristus Hear
is oer it hiele libben. Dér wykt hja net
fan öf. Dit jildt net allinnieh foar de
binnenkeamer mar foar alle terreinen
fan it libben. Dêrtroch hat de konfes
sionele organisaesje de k&ns, omdat hja
homogeen, in ienheit, is en dêrtroch in
better antwurd jaen kin op de fragen
dy’t yn it libben steld wurde en dat ant
wurd ek nel büten ütdrage kin. By alle
fragen dy’t men op dizze manier bi-
sjocht, jowt dat rêst en ütsjoch foar de
takomst.
Ek hat de konfessionele organisaesje
it foarrjucht dat men dér üt en troch
prate kin oer praktyske en geastlike
dingen hwer’t men it oars faek net oer
iens is. Sa kin men meielkoar op-
arbeidzje.
De üntwlkkeling fan ’e lênbou en de
rjuchting dy’t it ütwiist is der lykwols
hoe zou een kind alles wat het in zich op
moet nemen om volwassen te kunnen
worden te weten moeten Komen als het
niet nieuwsgierig was?
Het is niet mijn bedoeling u nu te ad
viseren net zo te handelen als de vader,
die er in dit opzicht al een heel ruime
opvatting op na hield. Onophoudelijk
stelde zijn zoontje hem vragen en vrij
wel nooit wist hij een antwoord. Totdat
hij teneinde raad één geniaal en afdoend
antwoord vond, „Nee Kees, dat weet va
der niet, maar vraag jij maar gerust,
want van vragen word je wijs”.
Toch danken we het aan dit soort va
ders, dat zoveel kinderen graag lezen
om hun vragen wel beantwoord en hun
nieuwsgierigheid wel bevredigd te zien.
Volwassenen doen het in verhouding veel
n-inder. Zou dat komen doordat zij met
meer resultaat vragen stellen? Of vragen
lij maar helemaal niet meer? Ach na
tuurlijk, men kan niet aan het vragen
blijven. En waar bent u nog nieuwsgierig
naar?
1 Is wel erg, maar ik moet u iets be
kennen. Ik ben ontzettend nieuwsgierig!
Niet zo erg als Bredero, die bij voorkeur
bij heggen op de loer ging liggen, waar
achter verliefde paartjes minnekoosden.
Maar toch, ook bij mij kan het er mee
door.
Bent u ook zo verzot op boeken, die
onthullingen doen? Nee, ik bedoel niet
alleen de politieke mémoires, waarin
haarfijn, helaas altijd achteraf, de „wer
kelijke” gang van zaken uit de doeken
gedaan wordt. Ik denk vooral aan de boe
ken, waarmee u overal binnendringt,
waar u In werkelijkheid niet kunt ko
men. Soms zijn het milieus, die de uwe
niet zijn, soms is het een geschiedenis die
zich al lang geleden afspeelde, en soms
gebeurt het aan het andere eind van de
wereld. Een enkele keer gebeurt het ook,
dat zo’n boek speelt in uw eigen om
geving.
Gelooft u mij, het is misschien geen
Bredero, maar toch....
In alle ernst, is er een prettiger manier
om fijn nieuwsgierig te kunnen zijn, zon
der dat wie dan ook u op uw vingers kan
kijken?
Probeert u het ook eens met een boek!
De 55 Duitse oorlogsmisdadigers, uie
in ons land tot langdurige gevangenis
straffen werden veroordeeld, zijn van
het strafgesticht Norgerhaven te Veen
huizen naar de strafgevangenis te Breda
vervoerd. Onder hen zijn veertien misda
digers aan wie levenslang is opgelegd.
Zij krijgen nu dezelfde behandeling als
de Nederlandse tot levenslang veroor
deelde politieke delinquenten daar. In
Veenhuizen hadden ze een naar verhou
ding goed leven.
Acht jaar lang hebben mensen in
Hoogerheide boven een niet onplofte
granaat geleefd. Dit kwam aan het
licht toen er nieuwe bewoners in het
huls kwamen en er herstellingen onder
de vloer van de huiskamer moesten wor
den verricht. Men vond een grote gra
naat die daar in het huis geschoten moet
zijn tjjdens de gevechten van 1944 en
toen niet is ontploft. De opruimings
dienst heeft de granaat weggehaald.
Waarschuw het bureau in Woerden...
dat ze alles afzetten. Dat waren de
laatste opdrachten die de agent van
polltie A. van Eek Vrijdagmorgen om
ongeveer vier uur op de Utrechtse
Straatweg te Woerden gaf. Hfj was toen
stervende, door de schoten op hem af
gevuurd door twee tot nu toe onbekende
inbrekers, die te Harmelen die nacht.op
vier plaatsen hadden ingebroken, be
lachelijk kleine bedragen aan geld had
den gestolen en op de flets vluchtten.
Zij begonnen direct te vuren toen van
Eek hen sommeerde af te stappen. De
metgezel van v. Eek, de treindienstge-
leider W. van den Broek, werd door re
volverschoten in het been geraakt
Op ’e twadde kursusjoun fan ’e LAn-
bour-Jongerein-Mienskip Snits spriek
Tongersdeitojoun by Hanenburg Ir L.
Eringa to Huzum, skrluwer Fr. C.B.TJB.,
oer it goed rjucht fan in konfessionele
lanbou-organisaesje.
As men it hat oer de konfessionele
organisaesje sei sprekker in syn oanrin,
dan giet it hjir in Fryslên foaral om de
prot kristlike lênbou-organisaesje. Dêr-
om woe hy hjir de R. K. organisaesje
der büten lltte.
Dizze saek hat in persoanlik aksint.
Het is net allinnieh in kwesje fan feiten,
mar ek fan persoanlike lêzing en per-
soanlike ynstelling. It iene kin men foar
in great part saeklik sjen, it oare net.
Histoarysk neamde hy it in goed ding
dat yn dizze lêzingen de algemiene or
ganisaesje foarop gyng. Hwant de kon
fessionele is in forbisündering fan de
algemiene. Neffens sprekker lykwols
moast yn in lên as Nederlên de konfes-
sionale organisaesje normael wêze en
bisünder hwat wy nou algemien neame.
Dat dit net sa is, is noch in gefolch fan
de Frênske revolüsje. De tsjerke dy’t
de foarige ieu syn reveil hawn hat, koe
net direkt nei foaren komme. Dat hie
fan gefolgen dat men ek yn de polltyk
net mei komme koe en yn de organi-
saesjes hielendal net.
aanwer ding. dan kan men het meel beter
achterwege laten. De minder snelle groei
is dan gelegen in de aanleg van het dier
en die kan men met krachtvoer niet ver
anderen.
Niet alle dieren zijn even geschikt voor
het mesten. Het meest geschikt voor de
mesterij zijn dieren met een niet te grof
geraamte, een diepe romp, brede borst,
rug en kruis en ver uit elkaar liggende
schouders. Dergelijke dieren kunnen in
de regel grote hoeveelheden voedsel nut
tig omzetten en zijn voldoende ruim om
heel wat vet te bergen. Een belangrijke
factor is verder het temperament Een
schrikachtig, beweeglijk dier, is niet erg
geschikt. Dieren met een rustig tempe
rament, lenen zich uitstekend voor het
mesten. Zet deze dieren zo mogelijk
apart en geef ze volkomen rust. De tem
peratuur in hun verblijf mag iets hoger
zijn dan in de andere koestallen.
Het spreekt vanzelf, dat de watervoor
ziening ruim en goed moet zijn, terwijl
ook zindelijkheid een gunstige invloed
heeft.
Bovenstaand rantsoen geldt alleen voor
droogstaande koeien, o- voor dieren met
een zeer geringe productie. Wil men mel-
j kend mesten, dan moeten aan de rantsoe
nen natuurl ij k heel andere eisen gesteld
Nadat men het patroon op ware
grootte op patroonpapier heeft overgeno
men, worden de delen uitgeknipt en glad
op de stof gespeld. Bij het uitknippen
van de stofdelen, houden wij rekening
met het aanknippen van extra naden.
Bij het uitknippen van het lijfje dient
middenvoor op de stofvouw gelegd te
worden. Eerst sluiten wij de figuumaad
in de mouw, welke zich even boven het
geschulpte deel bevindt. Voorts sluiten
I wij de schoudernaad, waarbij rekening
gehouden moet worden, dat de voor
schouder ingerimpeld wordt ter breedte
van de achterschouder. Ter voltooiing
van het lijfje sluiten wij de mouw- en
zijnaden en achternaad.
In de rok sluiten wij de figuurnaadjes
en rijgen de rokplooi in. Alvorens ver
men er narighedenmiischien is het gewone duikboot is? Maar er zitten
al te laat!” mannen in met revolvers!”
De agenten sprongen uit de kooi en Intussen stond Kappie nog steeds op
holden achter de maat aan. i- -
Philips verzorgt namens U voor een familielid of
een vriend in het BUITENLAND de aflevering van
een Philips „PhiliShave" tegen de normale prijs van
f 47.—. Voor U dus geen verzendkosten, geen verzekering,
geen douaneformaliteiten en dergelijke rompslomp. Uw
handelaar zal U gaarne volledig inlichten over deze
aantrekkelijke geschenkactie
het sociaal aardse leven zien In het licht
van de verlossing in Christus, en die op
dracht, dat Christus ook de oplossing is
van de sociale nood, is de boodschap die
wij hebben door te geven in ons eigen
land maar ook over de grenzen daarvan,
want het is een woord voor de wereld.
„Christus overwinnende kracht” is van
wereldomvattende betekenis. In 1920 is
een Internationaal Christelijk Vakver
bond opgericht. Een bijzondere roeping
hebben wij in Duitsland, Indonesië, de
Ver. Staten en Canada en daadwerkelij-
ke en doeltreffende bijstand hebben wij
in Nieuw Guinea te geven. Groot en rijk
is onze taak en zij kan slagen alléén in
het geloof. Wij moeten aan het werk.
Het doel van deze bijeenkomst is het
C.N.V. te versterken. Daarom moeten
wij werken voor het versterken van het
ledental in eigen land, des te beter zullen
wij in staat zijn onze boodschap in de
wereld en de maatschappij uit te dragen.
Ook aan deze spr. werden enige vragen
gesteld, welke tot genoegen werden be
antwoord. Voor afwisseling zorgde de
guitaarclub de Indigo’s voor enige ont
spanning.
Na een slotwoord van voorzitter
Stienstra werd na gemeenschappelijk
zingen deze zeer goed geslaagde bijeen-
alles verdacht, gebukt over de duikboot-
„De Vliegende Hollander!” schreeuwden toren met zijn knots in de aanval, maar
ze, toen ze aan dek kwamen en het tot nu toe had nog niemand in de duik-
witte zeilschip zagen. boot het lef gehad om zich te vertonen.
„Onzin!” zei de maat. „Jullie zjjn klon-
IJLST, 12 November. Hedenavond
hield de afdeling Ijlst van het C.N.V.
haar jaarlijkse Novemberbijeenkomst, die
heel goed was bezocht, in het Gebouw.
Na samenzang en het voorlezen van een
Schriftgedeelte uit Efeze 6 opende de
heer E. Stienstra, voorzitter, met gebed
en een woord van welkom, in het bij
zonder tot de beide sprekers van deze
avond en tot de oud-voorzitter J. van der
Wens, die dit jaar met pensioen was ge
gaan en daarom gemeend had de voor
zittershamer te moeten neerleggen. In
plaats van de heer Bakker, die verhin
derd was, trad de heer P. Visser als
eerste spreker op met het onderwerp
„Wat doen wij met onze vrijheid?” Vol
gens spr. een allesbeheersende vraag, die
zich onweerstaanbaar aan allen op
dringt, zowel persoonlijk als gezamen
lijk. Hierop kan het antwoord negatief
en positief zijn. Negatief: als wij met
onze vrijheid niets doen en alleen maar
genieten en voor eigen plezier leven; als
wij in overschilligheid en gemakzucht
niet willen zien de grote zegen die ons
in de vrijheid is gegeven; als wjj ons op
sluiten in bezorgdheid en angst en oor
delen dat de sociale problemen en het
woningvraagstuk toch niet op te lossen
zijn. Dan wordt er niet gevochten tegen
de nood in de wereld en de dreigende
gevaren. 1952 jaar geleden is aan het
Kruis het verlosssingswoord reeds ge
sproken: „Het is volbracht.” Onze strijd
is in feite niet anders dan een geloofs
strijd. En het positief antwoord is niet
anders dan dit geloof te belijden en te
beleven. De boodschap van liefde en ge
nade moet gaan tot alle mensen. W(j
zijn verantwoordelijk voor God en de
naaste en niemand kan zich onttrekken.
De christelijke vakbeweging wil u hel
pen dit positief antwoord te geven. Sluit
u dan aan en doe mee met het C.N.V.
Voor de komende winter is het devies:
en de uwe z ij n het ook niet. Maar^_an slag.
x stellen van enige vragen, die
door de heer Visser werden beantwoord,
trad na een korte pauze als tweede
spreker op de heer S. Vogelaar, met het
onderwerp, tevens antwoord op het on
derwerp van de eerste spreker: Christe
lijk Sociaal in deze wereld.
Christelijk Sociaal betekent, aldus spr.,
'WW,
b
fv’
ol
TT
J
W
I W
I I
i I
'IV,