waterpoort-krabbek Ulbe Zwaga zegevierde op het Hegermeer agenda"] i Vier doden door verschrikkelijk ongeluk bij Scharnegoutum I 1 - 1 K Dit jaar 821 jachten in 23 klassen I IJLST WYMBR1TSER A DEEL en van Officieel Orgaan „Sneker Pan” op zesde plaats Siete Meeter moest zich in de 4e ronde gewonnen geven de gemeenten SNEEK, K i r R - 123e jaargang nr 60 Donderdag 25 juli 196F DRIJFHOUTS NIEUWSBLAD «ft. f i’ l' l’ l' 'MJLJ. Sneekar Nieuwsblad is een F j Sneekweek weer grootste zeilevenement Gemeentereiniging krijgt kipauto met kraan erbij aecombtne«nie uHaave *an NIEUWE SNEEKER COURANT. SNEEKER COURANT en h 4 SNEEKER NIEUWSBLAD zijn, m.a.w. de rijbaan zal in vak- ver- voor het maken van fijne fietstoch- het Er bereiken ons klachten over de was zou I jaar) kan ervan meepraten. Hij j —i je j_ ir stedentocht op de fiets gedaan. Dit Evenals vorige winter gaan de I 1 I I l’ I I I I I I I l I 1’ I I I •l I I I I I I I I I I I I I I i' i' l' l' l' f l' I I l' I I I I l’ I I I l( i' i' i Verschijnt MAANDAGS en DONDERDAGS vantoor voor administratie en redaktie GEDEMPTE POL 6 Telefoon 05150 - 3005 Redacteur H. A. de Boer Telefoon 4091 Advertentieprijs: 15 cent per mm. Bij kontrakt handelsadvertenties) lager. Abonnementsprijs f 4, per half jaar. Per post f 6,per half jaar. Giro 85 07 48 ten name van Sneeker Nieuwsblad. BIJ DE FOTO: De strijd was door de vele wisselingen zeer spannend en leverde een prachtig schouwspel op. Hier gaat Siete Meeter aan kop, met vlak daarachter Woudsend en Grouw. Deze volgorde zou niet zo blijven De vier inzittenden van de Volks wagen waren vermoedelijk op weg naar kennissen in Gauw, de familie Kuipers, waar ze wel vaker logeerden. Meestal arriveerden zij onverwachts. Familieleden uit Duiitsland zijn dinsdag overgekomen naar Sneek om de slachtoffers te identificeren. V. uit Harlingen. Deze zag de voorge sorteerde auto te laat en ging links voorbij. De bus botste tegen dj Volks wagen. De heer Stelter was op slag dood, zijn vrouw overleed op weg naar het ziekenhuis in Sneek, de beide kin deren werden zo snel mogelijk even eens naar het ziekenhuis gebracht en zijn daar in de loop van de nacht over leden. De inzittenden van de bus, die een reisje hadden gemaakt, kwamen met de schrik vrij, behoudens enkele bui len als ge vol? van de botsing. De po litie is tot Iaat in de avond bezig ge weest de ravage op te ruimen. De bus was nog door een schrikhek gereden en tenslotte half in de sloot beland. Het gezin Stelter had nog twee kin deren thuis. twee meisjes van 16 en 18 jaar. De oudste was twee weken ge- alhier, bestuurd door de 62-jarige H. leden gehuwd. Maandag 22 juli tot cn met 10 augus tus Iedere avond optreden van het trio Herman van Keeken in „De Lichtboei”, Marktstraat. Vrijdag 26 juli Skütsjesilen op het Sneeker Meer. Aanvang ’s middags 2 uur. Zaterdag 27 juli Seriewedstrijden Kon. Zeilvereniging „Sneek” voor leden en jeugdleden. Eerste start ’s mid dags 2 uur. Zaterdag 3 augustus. Groot Nationaal Concours Hippique te Rijs. Non stop programma van 10.30-18 uur. Aan vang middagprogramma 13 uur. Zaterdagavond is er een 25 minu ten durende reportage van het skütsjesilen op de t.v., nl. van 21.35 uur tot 22.00 uur. De opnamen zul len morgen op het Sneekermeer worden gemaakt als de finale wordt gehouden. Vorige week hoorden wij een bejaarde schipper opmerken: ,,’t Skütsjesilen kenne se aenstons ook wel met ophouwe. It binne allemaal amateurs”. Een minder pessimisti sche collega vroeg waarom. „Om dat er ommers niet meer echt syld wurdt, zoas vroeger”, was het ant woord. aan deze instelling. Dit komt voor de deelnemers aan de Tour de Fraficé. Dat is'nog èens een presta tie, vindt hij. Vólgend jaar hoopt hij weer van de partij te zijn op Pink stermaandag. Vaurienklasse. Groepen Groningen, Noord- en Zuid-Holland. Groningen: G. J. Engelmoer, Haren (Gr.); mej. E. A. de Vries, Groningen; J. Tinbergen, N. Prof, Groningen; B. Tans, Gronin gen; S. Schrale, Haren. Noord-Holland: R. W. v. d. Wal jr„ Amsterdam; J. E. Honig, Koog a.d. Zaan; J Steenbergen, Amsterdam; P Booy, Koog a.d. Zaan; W. G. de Voogt, Haarlem; Eibers, Den Helder. Zuid-Holland: W. A. H, Hoo- geboom, Nieuwkoop; J. J. M. ten Siethoff, Den Haag; C. W. de Korver, Gorinchem; D. J. Fontein, Rotterdam; M. Pannevis, Rotterdam; E. R. Wol- bers, Alphen a.d. Rijn. Finnjollen. Groepen Friesland, Gro ningen en Overijssé’. Friesland: P. van Wieren, Nijhuizum; B. J. Gros, Leeu warden; P. J. Dijkstra, Workum; H. Zetzema, Grouw. Groningen: J. T. Elzer, Groningen; Th. de Jong, Hooge- zand; L. P. H. Marcus, Oosterhogebrug; A. Mansens, Roden. Overijssel: H. J. Geveke, Kampen; P. R. van der Griend Emmeloord; D. Docter, Midsland; J. Faber, Leeuwarden. Pampusklasse. Friesland: J. Veldstra, Leeuwarden; P. de Jong, Sneek; P. Bonnema, Sneek; D. de Haan, Sneek; H. Donker, Sneek. Holland: Ir. J. C. P. Hofkes, Den Haag; G. K. Paulig, Den Haag; P. Verduijn, Alkmaar; L. A. L. van Dijken, Alkmaar; Ir. J. H. Brink horst, Heiloo. Vrijheidklasse. Friesland: O. Zweep, Sneek; Th. Zijlstra, Sneek; A. Niemen dal, Sneek; J. P. Eringa, Sneek; R. Al- berda Sneek; Holland: E. S'jper, Haarlem; C. de Haas Jr., Breukelen; E. v. Westhienen, Hilversum; P. Ossen- G. Jongma, Oosterhoge- dam.’ Regenboogklasse Friesland: H. de Vries, Sneek; J. de Wilde, Sneek; H. Röfekamp neck; W. v. d. Ven, De venter; U. Jager, Lemmer; Holland: H. de Goederen. Rotterdam; B. van Wijk, Woubrugge; J. Metzelaar, Woubrugge: J. Hofland, Rotterdam; B. v. Asten, Helmond. Voor de Sneekweek 1968 hebben zich in totaal 821 jachten gemeld. Op nieuw een rekord; voor de tweede maal is de Sneekweek daardoor het grootste zeilevenement in ons land. '-X$- Als de Sneker raad met het voorstel van b. en W. akkoord gaat krijgt de gemeenterev-' ~ing er een vrachtauto met kip-constructie en een hydrauli sche kraan bij. Van de raad vraagt het college een krediet van rond f 46.000,- beschikbaar te stellen voor dit doel. Vorig jaar werd besloten 40 laad- kisteh aan te schaffen voor de afvoer van huisvuil. Later werden er nog 20 aangeschaft. Er is een auto met hydraulische kraan, die voor deze kis ten wordt gebruikt alsmede voor tal van andere karweitjes. In geval van een defekt zou er stagnatie optreden, terwijl één auto voor al deze werk zaamheden onvoldoende wordt geacht. Dat is de reden, dat een tweede auto noodzakelijk wordt geacht. Verder wordt de raad het voorstel gedaan om de percelen Bloemstraat 3 en 11, Ged. Neltjeshaven 9. 2e Oppen- huizerdwarsstraat 10, 12 en 19 en Swartsbuur* 7 onbewoonbaar te ver klaren. Het zijn woningen die in zo danig slechte staat verkeren, dat zij door het .aanbrengen van verbeterin gen niet meer bewoonbaar kunnen worden gemaakt. Ze zijn alle onbe woond. In de loop van de middag haalde de wind wat aan, zodat de skütsjes vaak op één oor lagen wat een prachtig ge zicht opleverde. De stand bij het ingaan van de derde ronde was: 1. Siete Mee ter; 2. Grouw; 3. Sneek; 4. Heerenveen; 5. Woudsend; 6. Langweer; 7. Huzum; 8. Lemmer; 9. Drachten; 10. Eernewou- de; 11. ZWH; 12. Leeuwarden; 13. Phi- lips-Drachten. Woudsend, met schipper Klaas van der Meulen, zette voor eigen publiek zijn beste beentje voor. In het kruis rak wist hij zelfs op de tweede plaats te komen. Als tweede ging hij ook de vierde ronde in. Grouw had bij de eerste boei de leiding reeds overgeno men van Siete Meeter, die nu op de derde plaats lag. Vierde was Jan van Akker. In het voordewindse rak nam Siete Meeter de leiding weer over van Ulbe Zwaga, terwijl Sneek afzakte naar de vierde plaats. Bij het ingaan van de vierde ronde was de volgorde: 1. Siete Meeter; 2. Woudsend; 3. Grouw 4. Sneek; 5. Heerenveen; 6. Langweer; 7. Huzum; 8. Lemmer; 9. Drachten; 10. Eernewoude 11. Leeuwarden; 12. Phi- lips-Drachten; 13. ZWH. ULBE WEER AAN DE TOP In de vierde ronde maakte Ulbe in het kruisvak ’n zeer goede slag, waar door hij voor Siete Meeter en Wouds end de boei rondde. In het kruisrak was de „Pan” weer een plaats gezakt De hevige regen van maandag avond en -nacht zal de bewoners van de roomskatholieke pastorie aan dé Singel lang heugen. Dins dagmorgen kwamen zij tot de ont dekking dat hun drie kelders nage noeg vol water stonden. Er werd geprobeerd met emmers de zaak weer droog te krijgen maar er was geen beginnen aan. Zodat de Sneker brandweer werd ingeschakeld, die met behulp van de pomp op de babyspuit het water snel deed ver dwijnen. De oorzaak van deze wa teroverlast is het springen van een afvoerbuis onder de pastorie, die al het water dat van de kerk naar be neden stroomde niet kon ver werken. en ging als vijfde om de boei. Intus sen was ook Heerenveen naar voren gekomen en had zich achter Ulbe Zwa ga op de tweede plaats genesteld. De beide matadoren maakten dus ook nu weer de dienst uit. Siete Meeter lag toen op de derde plaats. Stand bij het ingaan van de vijfde en laatste ronde: 1. Grouw; 2. Heeren veen; 3. Siete Meeter; 4. Woudsend; 5. Sneek; 6. Langweer; 7. Lemmer; 8. Huzum 9. Drachten; 10. Eernewoude; 11. Leeuwarden; 12. ZWH; 13. Philips- Drachten. In het kruisrak hield Sneek te lang over stuurboord aan. Dit kostte Jan van Akker weer een plaats. In de ge hele toestand kwam in de vijfde ronde weinig verandering. Ulbe Zwaga bleef op kop en Heerenveen eindigde met slechts zeer geringe achterstand op de tweede plaats. Siete Meeter finishte als derde. Verdere uitslag: 4. Wouds end; 5. Lemmer; 6. Sneek; 7. Lang weer; 8. Huzum; 9. Drachten; 10. Leeu warden 11. Philips-Drachten; 12. Eer newoude en 13 ZWH. Alhoewel een zesde plaats nog niet zo heel veel is, kan Jan van Akker toch tevreden zijn. Hij heeft op he: Hegermeer éen goede wedstrijd ge zeild. Zijn zesde plaats betekent ech ter niet een hogere plaats in het alge meen klassement. Misschien is het een voorproefje voor de laatste wedstrijd op eigen water. De stand: 1. Tjitte Brouwer 15,7; 2. Ulbe Zwaga 26,7; 3. Hylke de Vries 42,8; 4. Lodewijk Meeter, Rienk Zwaga en Rintje Ritsma elk 43; 7. Klaas van der Meulen 45,9; 8. Siete Meeter 48; 9. Cor Salverda 55; 10. Sietse Brouwer 69; 11. Hattem Hoekstra 81; 12. Teake Brouwer 82; 13. Jan van Akker 84. Het ongeluk gebeurde omstreeks twintig over acht maandagavond. Een inwoner van Scharnegoutum kwam met zijn auto uit de richting Sneek en wilde de rijksweg linksaf slaan naar zijn woonplaats. Hij stopte tegen de as van de weg om de hem tegemoetko mende Volkswagen, waarin het gezin Stelter. vrije doorgang te verlenen. Eveneens uit de richting Sneek kwam een bus van de fa. Sijpersma I pers”, één man voor de apparatuur en één bij de deur. Het is iedere L mrrinrl cfol-xl <3 'ZÖYI vomrol I i Een Duits echtpaar en twee kinderen zijn om het leven gekomen als gevolg van een verschrikkelijk verkeers ongeluk op de rijksweg bij Scharne goutum. Het zijn de 40-jarige bouw vakker Helmut Stelter uit Dortmund, zijn 36-jarige vrouw Margarethe Stel- ter-Kremer en hun kinderen Bernhard en Bettina, resp. 12 en 6 jaar. Zij wa ren met vakantie in ons land. Tóen om precies twee uur het start schot klonk, lagen alle dertien skütsjes prachtig voor de startlijn. Dit in tegen stelling tot dinsdag, toen er verschei dene schepen terug moesten wegens te vroeg starten. Dat leverde toen in to taal zes bakboord-stuurboord protesten op. Zoals gezégd was Siete Meetèr het eerst weg, op de voet gevolgd door Lemmer en de Zuidwesthoek. Heeren veen lag in vierde positie en daarna kwam Drachten. Als laatste ging Ulbe Zwaga door de start. Hij bleef echter niet lang in de achterste gelederen. In het kruisrak naar de eerste boei zeil de hij zeer scherp en lag na het ron den van de eerste boei al op de negen de plaats. Siete Meeter ging het eerst om de boei, Lemmer was tweede, Drachten derde, Woudsend vierde, Leeuwarden vijfde, Sneek zesde, ZWH zevende, Heerenveen achtste, Grouw negende, Lodewijk Meeter tiende, Phi- lips-Drachten elfde, Langweer twaalf de en Eernewoude dertiende. ULBE’S OPMARS In het nu volgende voordewindse rak begon Ulbe Zwaga met zijn „Doarp Grou” aan de opmars, die hem uit eindelijk ae Overwinning zou bezor gen. Hij rukte -p naar de tweede plaats en was bij het ingaan van de tweede ronde al een geduchte konkur- rent van Siete Meeter geworden. Stand bij het ingaan van de tweede ronde: 1. Siete Meeter; 2. Grouw; 3. Woudsend; 4. Heerenveen; 5. Lemmer; 6. Sneek; 7. Drachten; 8. Huzum; 9. ZWH ,10. Leeuwarden; 11. Langweer; 12. Eernewoude; 13. Philips-Drachten. Schippers als Siete Meeter en Ulbe Zwaga halen de meeste winst in de kruisrakken. Jan van Akker van de Sneker Pan was hier nooit zo gelukkig in. maar vandaag *oonde hij dat hij het ook wel kon. In .het kruisrak hield hij het zo lang mogelijk over stuurboord en wist in twee halen de boei te be zeilen. Bij het ronden van de boei lag hij fraai in derde positie. Doordat waarschijnlijk Ulbe Zwaga Siete Mee ter bij het ronden van de boei niet vol doend” ruimte had gegeven, zette de laatste de protestvlag in het want. Vorig jaar bedroeg het totale aantal schepen 759. De grootste winst is te zien bij het aantal jeug’ige deelnemers. De klasse met de meeste deelnemers is de 16 m2- klasse, nl. 103 (vorig jaar. 104). Vervol gens de Schakelklasse: 93 (v.j. 66). De aantallen in deoverige klassen zijn: Regenboogklasse 21 (v.j. 20); 30 m2-klasse 8 (8); 22 m2-klasse 14 (14); Pampusklasse 18 (13); Valkklasse 42 (54); F.D.-klasse 0 (9); Topklasse, 19 (20); Vrijheidsklasse 77 (80); Finn- jollen-klasse 41 (58); O-jollenklasse 15 (10); Spankerklasse 50 (37); Fl. Juni- orklasse 45 (37); Soloklasse 9 (9); O.K. jollenklasse 62 (57); Sternklasse 31 (34); Vaurienklasse 61 (51); Scow Tempoklasse 14 (0); Jeugdklasse 11 (7); Flitsklasse 54 (60); Gemengde klasse 0 (11); Boeiers 5 (0); Friese jachten 9 (0); Tjotters 19 (0). Er zullen naast de gewone wedstrijden weer teamwedstrijden worden gehou den, ditmaal in de 16 m2-klasse, Vau rienklasse, Finnjollenklasse, Pampus klasse en Vrijheidklasse. Uiteraard worden ook de bekende Holland-Fries- landwedstrijden in de Regenboogklasse weer gezeild. DEELNEMERS TEAMWEDSTRIJDEN 16m2-klasse. Groepen Friesland, Gro ningen en Overijssel. Friesland: H. A. Minks, Leeuwarden; Th. de Haan, Sneek; J. van der Goot, Leeuwarden; W. B. Kort. Gorredijk; G. R, Keidel, t De Veenhoop; T. Visser, Leeuwarden, dorp, Rotterdam; J. Aarts, Leidschen- Groningen: C T brug; Joop A. Helder, Paterswolde; J. W. Alkema, Oosterhogebrug; Jaap Helder jr., Paterswolde: Albert Helder, Haren; Jaap Helder, Paterswolde. Overijssel: G. Visser, Wanneperveen; J. H. F. Resink, Almelo; P. T. Berg- sma, Zwolle; R. Siebrand. Kampen: J. W. Siebrand, IJsselmuiden; A. B. Ka le, Kampen. Woudsend had gisteren voor de eerste maal de organisatie van het skütsje silen in handen. De wedstrijd op het Hegermeer werd onder bijzonder goede weersomstandigheden gehouden. Er stond een stevige bries en een lekker zonnetje zorgde voor een beetje warmte. Siete Meeter ging als eerste door de start en wist gedurende drie ronden de leiding te houden. In de vierde ronde toonde Ulbe Zwaga zich echter weer heer en meester. Hij nam de leiding over en wist deze tot het einde te behouden. Boven verwachting eindigde ons aller „Sneker Pan” op de zesde plaats. Het was een enerverende wedstrijd, waarin het pleit nu eens niet in de eerste ronde werd beslist. Voor de leerlingen van de chris telijke technische school is het dra gen van lang haar niet toegestaan. In CTS-Contact, het schoolblad, le- in de vakantie. Men kan het een vorm van creativiteit noemen. is er op een technische school een ongeluk gebeurd met een jongen vertelt de heer Kroese. Hij ver- een o klaart, een groot respect ^tejiebben Geen --1 nieuwe uniformen dus men dit stukje weg eens duchtig VpOr stedelijk. onderhanden nam. tocht een stempel laten zetten. Dat stuur dat men dezelfde uniformen is het bewijs, dat hij alle elf steden moet aanschaffen als men nu zeer slechte toestand van het weg heeft aangedaan. Met dit papier draagt. Met een kleine wijziging in dek in de Kanaalstraat. Het ver hoopt hij alsnog een medaille te de uitmonstering. Dat heeft enkele keer uit de richting IJlst, dat met krijgen, ’s Morgens om kwart over voordelen: er is nog een lap stof aanzienlijke snelheid komt aanrij- vijf vertrok de stoere wielrijder uit voor vier uniformen, enkele leden den en op dat gedeelte 50 km/u Sneek en ’s avonds kwart yoor elf hebben nog een zo goed als nieuw mag rijden, ondervindt er vooral was hij terug. Wel heeft hij onder- uniform enz. „Uit de aard der zaal: narigheid van. Men wordt in de weg behoorlijk gerust. Of hij ook zullen we het allemaal jammer vin- auto gewoon doorelkaar geschud, moe was? „Och, ik fiets elke dag. den”, schrijft het bestuur. Maar (Het verkeer uit de andere richting want^afgelopen^zondag is^het er van dat het samenleven van twee ver- toneelgezelschap „De Noorder Com- i pagnie”, door Jan Vrijman (één van de bekendste Nederlandse filmers) en Mago Minco, een joodse schrijf ster. Voor Meerpaal- en Jeugd-en- Het duurt het bestuur van het Muziekleden kost een abonnement over Workum, Hindeloopen, Stave- Stedelijk Muziekkorps te lang. Het voor alle vijf avonden f 4,—. Voor ren, Sloten en IJlst terug naar einde van de uniformenactie voor niet-leden f 5,Over het gehele Sneek. In elke stad heeft hij het de beide Sneker korpsen is nog lang programma zal binnenkort nog na- politiebureau opgezocht (soms nam niet in zicht. Daarom, zo lezen we dere aankondiging worden gedaan. L het zoeken nogal wat tijd) en in een in „De Notenkraker”, het maand- deelnemerskaart van een vorige blad van het korps, meent het be- tocht een stempel laten zetten. Dat stuur dat men dezelfde uniformen Er bereiken ons klachten over de I Ik geef er niks om. Maar er stond deze oplossing betekent, dat de zaak heeft er ook wel last van, maar dat J z°ndag wel, tamelijk veel^ wind”, zo snel én zo voordelig mogelijk tot moet nog op gang komen.) Het zou i i.ix j ver- een eind kan worden gebracht, dan ook velen gerieven wanneer I Op een braakliggend terrein langs de IJlsterkade leeft de jeugd I zich uit in het maken van een „hut”. Op zichzelf is dat niets f bijzonders; op verscheidene plaatsen in onze stad kan men dit f soort bouwsels vinden. De kinderen vermaken zich er reuze mee I zen we: „Nog niet zo lang geleden bijzondere van deze hut zit ’m in de entourage. Op het kale nn cpn tonhmcrhe crhnni een terrejn de jeuqd voor een prachtige beplanting rond haar I die lang haar droeg. Gelukkig is het „huis gezorgd. orgaan van een pimpelmeesje. Het eerste een een mannetje. Gewoonlijk zijn deze van spierkramp. Dus werd Jiet voor baar. Deze beide zijn evenwel on- en Muziek weer samenwerken. Er tst_l 22? 219 afscheidelijk. De bekende vogel- zijn vijf avonden gepland. Deze zul- km lange tocht. Doch geen afstel, kenner G. Bosch tekent daarbij aan, len o.a. worden verzorgd door het gekomen. Moederziel alleen is hij schillende soorten wel vaker voor alle elf Friese steden langs gefietst, komt. Eerst naar Bolsward, Harlingen, Franeker, Dokkum, Leeuwarden, weer naar Bolsward en vervolgens Het verschrikkelijke ongeluk bij Scharnegoutum leert ons weer eens, dat de veiligheid op de meeste we gen hopeloos bij de toename van het verkeer is achtergebleven. Het is een levensgevaarlijke onderne ming om op een drukke rijksweg ook al geldt er ter plaatse een maximumsnelheid te gaan voor sorteren naar links en indien er tegemoetkomend verkeer is te stop pen. Het achteropkomende verkeer moet in zulke situaties rechts inha len of voorbijgaan. Maar daar zal dan ook gelegenheid toe moeten g06d rJgelopen, maar het had an- zijn, m.a.w. de rijbaan zal in vak- ken verdeeld moeten zijn, zoals op ^er Schouw vindt daarom: „De ver- merrecreatie, brachten zo’n 6000 moeten zijn, dat men nergens deze heb noodzaakt mij het dragen bezoek daarmee het achteropkomende verwijst de jongens resoluut naar tegenstelling tot voorgaande jaren, zal de gemeenschap wel een paar beter dan mensenlevens. De auto mag dan stormenderhand ook ons land veroveren, wie op reis gaat en onderweg wat wil zien kan avond hard werken geblazen, vooral nog altijd het beste fietsen. En ons jren „vreemd geval” meldt mej. voor de barkeepers. De zomerrecre- vlakke land leent zich uitstekend M. J. van Everdingen te Loënga in atie sluit op 1‘ voor het maken van fijne fietstoch- bet juni-nummer van Vanellus schatting zullen er dan zo’n 12.000 ten. Onze stadgenoot P. Kroese (56 (maandblad voor natuursport enz., jongeren in de „Meerpaal” zijn ge- - orgaan van de BFW). Zij ziet al weest. Vorig jaar waren er in totaal heeft al een keer of vijftien de elf- tijden een koolmeesje samen met 10.000. jaar, op Pinkstermaandag, zou het wijfje/heVtweede'naarzij^veTmoedt weer wezen. Maar het ging niet een .2”L 2B door, want de heer Kroese had last soorten geduchte vijanden van el- „Meerpaal” en de stichting Jeugd van spierkramp. Dus werd het voor kaar- Deze beide zijn evenwel on- hem een uitstel van de 230 a 240 pers”, één man voor de apparatuur d-In de bijna vier weken dat de ders kunnen gaan”. Directeur Van „Meerpaal” nu open is voor de zo- - - der Schouw vindt daarom: „Do ver- merrecreatie, brachten zo’n 6000 veel plaatsen al het geval is. Het zal antwoording die ik als direkteur in toeristen en Sneker jongeren een zo-~2“, J"+ „hl dx„ d1-. Dit meer midden ot^de rijbaan^stil en van jang haar njet toe te staan.” Hij neer op ongeveer 325 per avond. In keer in de weg behoeft te staan. Het kaJpperi die „het beter en netter wordt er nu een kwartje entreegeld zal de gemeenschap wel een paar doet dan een machine!” Een andere gevraagd. Voor de gever is het wei- centen kosten, maar dat is altijd mogelijkheid is er voor de jongens nig, maar voor de ontvanger loopt niet, want „haarnetjes en badmut- het lekker aan. Iedere avond wer- sen ’vind ik niet bij jullie passen, ken er zeven man in de Meerpaal, begin daar dan ook niet over”. Er zijn twee „d.j.’s” drie „barkee- Aldus de directeur. Een „vreemd geval” meldt mej. voor de barkeepers. De zomerrecre- >14 augustus. Naar I I I J I t-F ■•-O' s

Kranten in de gemeente Sudwest-Fryslan (Bolswards Nieuwsblad, Sneeker Nieuwsblad en Friso)

Sneeker Nieuwsblad nl | 1968 | | pagina 1