ONZE LEZERS SCHRIJVEN
I
I
I
i
f
I
I
I
I
KROOK
I
f
ii
TE KOOP
I
I
I
H. DOEVENDANS BA'.
Algemene
JAARVERGADERING
I
f
f
f
f
geboortekaartjes
N.V. ZWEMBAD SNEEK
MANEGE
Vanaf heden verkrijgbaar
MANEGE
Bestaan gemeente
Gods is 'n wonder
N.V. SLAVENBURG'S BANK
Marktstraat 18, Sneek
KASCERTIFICATEN
7 U4%
VRACHTAUTO merk „OM"
diesel
Bouwbedrijf JOUSTRA
N.V. ZWEMBAD SNEEK
I
Bezwaren tegen
een rondweg
CREMATIE
is Hygiënisch en stijlvol.
TAXI 5000
DE MARKTHAL
Zweefvliegen in
Noordoostpolder
2
TE KOOP in goede staat verkerend
en
volgkaarten.
Stempel zwembad.
HM
f 16.—
27—
27.50
f 40—
Laadvermogen 4 ton.
Zwarteweg 2 - Sneek - Telefoon 05150-2101
Makelaardij
W Dijkstra en Zn.
1:
5
5
TEN CATE VERZEKERT
ALLES!
Wordt lid van de vereniging voor
facultatieve crematie.
Folder met inlichtingen wordt u gaarne toege
zonden door de correspondent S. Henstra, Jacht
havenstraat 37, Sneek (tel. 05150-2632).
MIMI» IIIIIIIIIIIM^
v/h Taxi Hanenburg
nu
5
De snelle semi-lichtge-
wicht sportfiets voor een
verrassend lage prijs.
In tour- en semi-race uit
voering (als tourfiets ook
in damesmodel). Met 3, 5
of 10 versnellingen.
De ideale fiets voor trai
nende sportlui, trimmende
huisvaders en sportieve
fiets toeristen.
Wij hebben hem in voor
raad, evenals de andere
tour-, sport-, kinder- en
vouwfietsen van
BATAVUS
Zoek uw kievitsei te
paard
10 paardrijlessen 92,50
10 ponyrijlessen 58,50
Gratis proefles, bel 4881.
Donderdag 15 maart 1973
NIEUWSBLAD
S N E E K E R
Pagina 1®
kWWWWWWWWMMtUVmVWWWMWWWWWMWMWWWWVWVM»
TARIEFSTELLING VANAF 1 APRIL 1973
1
weg
van
3
4
5
d°
TOELICHTIN OP DE TARIEVEN VAN HET ZWEMBAD.
Te bevragen bij
Sneek, G. Visch
VOOR EEN BIJZONDER FRAAIE KOLLEKTIE
NAAR
B
Sneek
Inschrijfformulier voor een gezinsabonnement.
Gegevens basis kaart:
WOONHUIS
geb. datum
a.d. W. Tjaardastraat
geb. datum
Naam van de moeder
Gegevens volgkaarten:
geb. datum
1e volgkaart t.n.v
grondrente 108,75
geb. datum
2e volgkaart t.n.v
Aanv. dlrekt.
geb. datum
3e volgkaart t.n.v.
1!||ll|«l||||llBlllfflB^^
geb. datum
4e volgkaart t.n.v
geb. datum
5e volgkaart t.n.v.
6e volgkaart tn.v.
Adres:
IN TE VULLEN DOOR HET ZWEMBADPERSONEEL.
Familie
basiskaart en
Stempel betaald.
Sneek, F. v. d. Akker
Voor toeristen
en trimmers
Korting op de basiskaart.
Een onvolledig gezin of een ge
zin waarvan een der ouders in-
Naam van de vader
en familienaam
valide is kunnen een
van
Losse badenkaarten, voorO t/m 16 jaar en 65+ ers
voor 17 jaar en ouder
Het openluchtbad gaat 28 april
om 7 uur ’s morgens open.
Een op goede stand
gelegen, goed onder
houden
bev. o.a. engelse
woonkamer, keuken,
toilet, 4 slaapkamers,
douchecel.
Koopprijs 50.000.
(inclusief overname)
f 1.25
1.50
25—
f 36—
f 65—
f 10—
Persoonlijke abonnementen, voor Ot/m 16 jaar en 65+ ers
voor 17 jaar en ouder
Prijs in de voorverkoop
voor 0 t/m 16 jaar en 65+ ers
voor 17 jaar en ouder
De abonnementen zijn alleen geldig in het openluchtbad.
ZIE TOELICHTING.
Gezinsabonnementen, voor de ouders een basiskaart van
voor elk kind t/m 16 jaar een volgkaart van
Prijs in de voorverkoop.
De basiskaart voor de ouders wordt
De volgkaart voor elk kind blijft
ZIE TOELICHTING.
Telefoon 05150-3218
75—
10—
f
4»
f
0.50
f 1
-
I
Leeuwarden - Sneek
Dr. Boumaweg 11 Sneek
Tel. 05150 - 7500
W. M G. Dijkstra. Makelaar* 04J. LM NBM.
f
I
WOONHUIS, 2e Woudstraat 40
Indeling beneden: grote kamer, gang, keuken,
douche en w.c.
Boven: 3 slaapkamers, overloop met wasgelegen
heid en vliering.
Vrij te aanvaarden.
NATO-JACKS en
PARKA JASSEN
Fa. DIJKSTRA EN ZN,
hoek Kleinzand
Jousterkade, Tel. 3234
geb. datum
De volgkaart van het gezinsa
bonnement is alleen bestemd
voor die kinderen, die tot het ge
zin behoren van degene op wiens
naam de basiskaart verstrekt is.
De leeftijdsgrens voor houders
van volgkaarten is t/m 16 jaar.
Alle kaarten van het gezinsabon
nement dienen voorzien te zijn
van een recente goedgelijkende
foto. Onduidelijk of oude foto’s
worden niet geaccepteerd.
65+ ers.
Om in aanmerking te komen voor
het 65+ ers tarief moet men zich
aan de kassa kunnen legitimeren.
SNEEK EMMASTRAAT
Gezellige ouderwetse woning.
Kamers en suite, keuken, bijkeuken, 3
slaapkamers, grote berging.
Leuke tuin.
Aanvaarding in Overleg.
Telefoon 05150-4157
Waterpoortsgracht 19
Persoonlijke abonnementen.
De voorverkoop van de persoon
lijke abonnementen is van maan
dag 9 april t/m zaterdag 14 april.
De kassa van het overdekte in-
structiebad is hiervoor geopend
van 8.00-12.00 uur en van 13.00
t/m 16.00 uur.
Het persoonlijk abonnement dient
voorzien te zijn van een recente
goedgelijkende foto. Onduidelijke
of oude foto's worden niet ge
accepteerd. In tegenstelling tot
voorgaande jaren heeft dit abon
nement geen knip-kalervdertje,
zodat meerdere malen per dag
van dit abonnement gebruik ge
maakt kan worden. Het persoon
lijke abonnement dient niet meer
als entreebewijs bij de leskaar
ten.
Gezinsabonnementen.
De voorverkoop van de gezins
abonnementen is van maandag
16 april t/m zaterdag 2 juni. Het
gezinsabonnement is dat jaar niet
meer gekoppeld aan de wel-
standsgrens, maar is nu voor ie
dereen verkrijgbaar. Ook de hou
ders van dit abonnement kunnen
meerdere malen per dag van het
abonnement gebruik maken.
De basiskaart van het gezinsa
bonnement is bestemd voor de
ouders. De kaart bestaat uit twee
delen.
reductie
50% op de basiskaart krij
gen. Men ontvangt dan de helft
van de basiskaart. Verdere inlich
tingen bij de bedrijfsleider, tel.
05150-3218.
Expl. H. KELDERHEIS,
Scherhemstraat 48, Sneek
Vrijdag en zaterdag
grote aanvoer
KAMERPLANTEN
SNIJBLOMEN
voor lage prijzen bij
Fa de Jonge Co.
Johan Willem Frisostr. 22
Telefoon 2892
DRUKKERIJ/UITGEVERIJ
SINGEL. 11—17 - SNEEK
Alg. „Vereniging voor gezinshulp Sneek”.
op dinsdag 27 maart 1973 's avonds 8
uur In het gebouw „Fredehiem”, Kleinzand
18. Verslag betreffende samenwerking.
Betaling en verkrijging van het
gezinsabonnement.
Betaling kan uitsluitend geschie
den aan de kassa van het bad.
Tegelijkertijd met de betaling
dient het onderstaande inschrijf
formulier met daarbij de foto's
aan de kassa te worden ingele
verd. Achter op de foto's dient
de naam en de geboortedatum
van de betrokkene te worden in
gevuld. De ingevulde inschrijf
formulieren worden aan de kassa
vergeleken met het trouwboekje.
Blanco inschrijfformulieren zijn
aan de kassa verkrijgbaar. Twee
dagen nadat de strookjes zijn
ingeleverd en de betaling is ge
daan, kunt u uw abonnement af
halen aan de kassa. Een gedeel
te van het inschrijfformulier ont
vangt u bij de betaling terug en
dient bij het afhalen te worden
meegenomen.
Sneek wel blijven bezoeken. De vrijko
mende plaatsen van de zeilbootjes zul
len wel snel ingenomen worden door
motorboten. Gelet echter op een recent
verschenen studie met betrekking tot
de ontwikkeling in de watersport en de
rekreatie in Friesland mist Sneek dan
toch wel leterlijk de boot. Veel zeil
bootjes worden naar verdere oorden
verbannen. De zeilbotenverhuurders
kunnen wel opdoeken en Sneek zal ’n
stuk charme verliezen.
6. Een laatste en m.i. belangrijkste
argument betreft een stuk inspraak en
medebeslissingsbevoegdheid van de di-
rekt erbij betrokken groepen. Wanneer
een stadsbestuur een bestemmings
plan maakt dan moet het mogelijk zijn
om de mensen die hier direkt mee te
maken hebben hierbij in te schakelen.
Het gaat niet aan om een bestem
mingsplan te maken en dan later de
bewoners met de gebakken peren op te
schepen. Als de inzichten in de loop
der tijd wijzigen moet er bereidheid
zijn om hier in mee te gaan. Een plan
wat 10 jaar geleden zinvol leek kan la
ter in de tijd gezien niet zinvol meer
zijn. Om een niet zinvol plan uit te
voeren, alleen omdat het geld ervoor
krijgen is, is een drogreden. Wanneer
er met alle geweld door de hogere
overheid een brug verordonneerd I
wordt en er daarmee dus meteen een
rondweg moet komen die zinloos en
gevaarlijk is, dan maar geen geld.
Misschien dat de overheid er ergens
anders iets nuttigers mee doet en dit
dient dan toch meer het algemeen be
lang. De gemeenelijke overheid zou
moeten proberen om de rijksgelden die
beschikbaar komen voor de rondweg
voor andere nuttiger zaken in te zet
ten. Zaken als 't in de knel komen
der Milleutuin, de nieuwe sportvelden,
die weer moeten worden afgebroken
wil ik nu niet eens aan de orde stel-
len. Wellicht een andere keer.
HENNES JUNKERMANN
Losse leskaarten, voor 0 t/m 16 jaar en 65+ ers
voor 17 jaar en ouder
(De losse leskaarten worden alleen verstrekt bij ziekte, dit ter be
oordeling van de bedrijfsleiding). Verzuim door ziekte moet telefo
nisch of aan de kassa gemeld worden.
Leskaarten, voor 0 t/m 16 jaar en 65+ ers
voor 17 jaar en ouder
(De leskaarten zijn voor 12 lessen inclusief entree)
Onvolledig gezin/ invalide o)
Let op: a. foto’s met na'am en geb. datum achterop meenemen,
b. trouwboekje meenemen,
c. ) doorhalen wat niet van toepassing ie.
Een definitief laatste antwoord aan de
heer Otter. U zei nog dat ik de ei
genlijke zaak waar het om gaat tracht
te omzeilen n.l. dat de christenen het
hebben laten zitten. In zoverre ben ik
het met u eens dat inderdaad het
christendom niet streeft naar verbete
ring, en dat u het zendings- en missie
werk wat al eeuwen lang in de uiter
ste hoeken en gaten van de wereld
wordt gedaan gewoon negeert getuigt
toch zeker niet van een juiste kijk op
de zaak. Maar Gods werk vandaag is
niet wereld'verbetering en is dat nooit
geweest.- Deelneming aan de wereld
wijde bewegingen van deze tijd die
streven naar betere maatschappelijke
verhoudingen en sociale toestanden in
een Christus verwerpende wereld is
zonder meer een dwaasheid. Al deze
pogingen, hoe goed bedoeld ook, kun
nen niet anders dan nutteloos en ijdel
zijn. Het Koninkrijk van Christus is
niet progressief. Als Jezus weder
komt, komt hij niet in een bevriende
christelijke wereld, maar in een vij
andige, anti-christelijke wereld. Daar
op doelen de woorden van onze Heer
toen hij sprak: „Als ik weerkom zal
ik hét geloof vinden op aarde.”
De wereld heeft Christus verworpen.
Hij mag in sommige opzichten van
aanzien of tactiek veranderd zijn. Ze
is nog altijd de zelfde Christus haten
de wereld. Elke gerechtigheid, waar
in het kruis niet centraal staat, is
satanisch. Het lijdt geen enkele twij
fel, dat satan zeer geïnteresseerd is
in wereldverbetering, en om het ka
rakter van de gevallen mens te ver
edelen. De mens heeft sinds de dagen
van Kaïn onder invloed van de duivel
getracht om zich in eigen kracht bo
ven zich zelf te verheffen en zijn le
ven te veraangenamen. Laat u niet
misleiden! Alle indrukwekkende onder
nemingen, van satan, religieus of se-
mi-religieus, ten behoeve van de ver
betering van de mens, zijn gedoemd
te mislukken. Het kruis dat we haten
van nature is Gods enige remedie en
’s mensen enige hoop. Mensen mogen
„betere tijden” aankondigen, dat er
spoedig betere tijden zullen aanbreken,
maar de geest zegt „zware tijden zul
len ontstaan” en „Er zal een tijd zijn,
dat ze de gezonde leer niet meer zul
len verdragen”.
Daarom bevreemdt het ons niet dat
satan door middel van mensen ons een
verwijt maakt dat het christendom ge
faald heeft, terwijl hij zelf met alle
mogelijke en onmogelijke middelen de
kerk heeft bestreden. Het is een won
der van God dat er nog en gemeente
Gods bestaat. Ook is het niet
vreemd dat wanneer enkele van zijn
activiteiten openbaar gemaakt worden
hij dit tracht te bagateliseren door
het als een syndroom voor te stellen.
Hij wil zo veel mogelijk onzichtbaar
en onvindbaar blijven, het is een duis
ter figuur, zogezegd. Mensen mogen
prediken dat „sjaloom” komt door de
overwinnende krachten van de 20ste
eeuwse bevrijdingbewegingen maar de
geest zegt <(Gelijk de dagen van No-
ach”, „Gelijk de dagen van Lot”. „Zo
zal het zijn in de dagen van de Zoon
des mensen”. Kind van God, wees op
uw hoede! Laat u niet verblinden door
een gerechtigheid, in het leven geroe
pen door satan en afgedwongen door
weten, die verzonnen zijn en geformu
leerd door onwedergeboren mensen.
Het kruis heeft nimmer gefaald. Het
zal niet falen en het kan niet falen.
Het redt allen, die geloven en het zal
door de puinhopen van deze eeuw
heen voeren naar de toekomende eeu
wen, waarin God de uitnemende rijk
dom van zijn genade in Christus zal
openbaren. Daarom roep ik u en mij
zelf op „Zorg dat je er bij komt”.
Het antwoord op alle bewegingen en
wat dies meer zei is psalm twee,
lees dat maar eens na. U redactie
hartelijk dank voor plaatsing.
Naar gelang het enthousiasme en de
vliegaanleg, zal men binnen redelijke
tijd alleen een zweefvliegtuig besturen.
Vroeger werd na de eerste vlucht
(solovlucht) een A.brevet afgegeven.
Het eerste brevet is thans het B.bre-
vet, welke na 5 solovluchten wordt
afgegeven. Het bijbehorende insigne is
een speldje met 2 meeuwen.
Na het B.brevet volgt het C.brevet,
dat na een thermiekvlucht van 30 mi
nuten wordt afgegeven (bijbehorend in
signe is een speldje met 3 meeuwen).
Na het behalen van het B. en C. bre
vet en een voldoende aantal vluchten
kan een theoretisch examen en een
aantal vliegproeven worden afgelegd
voor ’t zweef vliegbewijs. Ook de the
oretische opleiding wordt door de
ZCNOP verzorgd. Het zweefvliegbe-
wijs wordt afgegeven door de Rijks
luchtvaartdienst (R.L.D.). Met het be
halen van het zweef vliegbewijs wordt
een opleidingsperiode afgesloten en
krijgt men bevoegdheden om overland-
vluchten te maken en is men dus niet
langer gebonden aan eigen terrein.
Ook bestaan in de zweefvliegsport ver
schillende prestatiebrevetten waaron
der doelvluchten de belangrijkste en
worden jaarlijks verschillende wedstrij
den georganiseerd. Inlichtingen over
het lidmaatschap bij de Z.C.N.O.P.
kunt u krijgen bij de heer P. C. Fa
ber, Kerkgracht 19, Sneek, tel. 05150-
2398. Sneek. P. C. Faber
Aan de Voorsterweg tussen Kraggen-
burg en Vollenhove ligt het zweef-
vliegveld „De Voorst” van de
zweefvliegklub Noordoostpolder
(Z.C.N.O.P.). Herkenbaar aan de Han
gar met kantine ligt het ca. 21 ha.
grote vliegveld in het bosrijke gebied
van „De Voorst”. Ieder weekend van
af 15 maart tot 15 november is hier
een bedrijvigheid van stijgende en da
lende vliegtuigen, die met behulp van
een zware lier in het luchtruim worden
gebracht. De vloot van de Z.C.N.O.P.
omvat 6 vliegtuigen: 2 tweezitters en
4 éénziters. De tweezitters worden
gebruik voor de opleiding. De mees
te zweefvliegers hebben nog nooit een
motorvliegtuig bestuurd en zweefvlie
gen is een mogelijkheid, om geheel
zelfstandig een vliegtuig te besturen.
In Nederland mag iedereen vanaf zijn
14de jaar de opleiding volgen. Naar
boven zijn geen leeftijdsgrenzen. Voor
scholieren m.a.v.o., h.a.v.o. en v.w.o.
is het mogelijk, een gedeeltelijk gesub
sidieerde opleiding te volgen De eer
ste stap is lid te worden van een
zweefvliegklub. Hiervoor kan men zich
aanmelden bij de Z.C.N.O.P. Na een
eenvoudige medische keuring kan men
ieder weekend onder hiervoor bevoeg-
'"i’Meurs de opleiding volgen.
Er is al veel geschreven over de rond- 1
door de Stadsfenne en de brug
over de Houkesloot.
Zelfs de burgemeester van Sneek
heeft zich nu, middels een interview
in het Sneeker Nieuwsblad, in de
strijd geworpen. De burgervader
blijkt zeer veel begrip te hebben
voor de bezwaren. Hij noemt er zelfs
een aantal op. Echter, terwijl hij aan
de ene kant deze bezwaren opnoemt
en zegt dat alles nog in studie is,
boort hij even later tegelijk alle be
zwaren bij voorbaat de grond in. ’t
Valt allemaal wel mee en de voorde
len zijn toch wel degelijk groter dan
de nadelen, vindt onze burgemeester.
De toeristen uit Heerenveen b.v. kun
nen direkt naar de Potten en behoeven
niet meer via de stad. Denkt u, Edel
achtbare heer, dat dit dan een iri-
jektie ten behoeve van het toerisme
zal betekenen en dat hiermee het ver
keersprobleem in de stad wordt opge
lost? „De rondweg moet de hachelijke
toestanden Leeuwarderweg-Oosterdijk
- Oppenhuizerweg tegengaan en dient
daardoor ’t algemeen belang door een
goede verkeersordening”, beweert de
burgemeester. Dit zal wel zo zijn maar
tegelijkertijd krijgen wij een ander
knooppunt erbij. De problemen wbrden
verplaatst, niet opgelost.
Worden bovengenoemde hachelijke toe
standen wel veroorzaakt door verkeer
wat van de Leeuwarderweg richting
Heerenveen moet?Is er ooit recent
een onderzoek naar de verkeersstro
men geweest? Als dit zo is waarom
wordt dit dan niet gepubliceerd? Zo
blijven alle argumenten in de lucht
hangen.
De burgemeester vindt „dat, (ik
citeer) wanneer men uitspraken doet
men eerst eigenlijk vooraf wel kennis
moet nemen van zeer veel zaken.” Dit
is geheel juist. De overheid moet dan
wel met „deze zaken” komen. Tenein
de zich een juist en evenwichtig beeld
te kunnen vormen omtrent de gehele
komplexe situatie moet deze maxima
le informatie gegeven worden. Nu
komt e.e.a. over in de trant van „er is
ergens een hachelijke situatie. Dat is
niet eerlijk, want iedereen moet daar
dan zijn portie van dragen.” Zo ook
de Stadsfenne en Dompbewoners. Dat
dient dan ’t algemeen belang. Om dit
algemeen belang te dienen zou ik
gaarne enkele verkeerstechnische-pla-
nologische en sociale bezwaren willen
aanstippen.
1. Wanneer de rondweg om de zuid
kant van de stad klaar is zal de bin
nenstad, voor wat betreft het door
gaand verkeer Groningen-Afsluitdijk
v.v. geheel ontlast worden. Wanneer
er dan nog ’n rondweg om de Noor-
derhoek heen gelegd wordt is der
stad omgeven door een rondweg. Alle
verkeer vanuit de richting Leeuwarden
kan dan eveneens richting IJlst-Af-
sluitdijk of Heerenveen. Doorgaand
perkeer vanuit Leeuwarden naar Hee
renveen lijkt mij te verwairlo-
zen omdat niemand vanuit Leeuwarden
via Sneek gaat rijden maar via de di-
rekte verbinding tussen deze 2 plaat
sen. Zowel planologisch als verkeers
technisch is het dus beslist niet nood
zakelijk dat een stad geheel omgeven
moet zijn door een rondweg teneinde
al het doorgaand verkeer uit de stad
te weren. ring is voldoende. In het
ergste geval rijdt de doorgaande auto
mobilist niet V» maar rondweg.
2. Een ander belangrijk facet is dat
een rondweg nooit door een stadswijk
moet lopen. De Worp Tjaardastraat
die nu de verbinding vormt tussen de
Leeuwarderweg en de Bolswarderweg
is een voorbeeld van een verbinding
zoals die niet meer gekreëerd moet
worden. Het verkeer over deze weg is
beslist niet druk te noemen, maar het
is een levensgevaarlijke racebaan ge
worden. De Noordkant van de stad
wordt door deze weg nu reeds min of
meer geïsoleerd. De rondweg door de
stadsfenne zal ook nog meer verkeer
aantrekken voor de Worp Tjaarda
straat. Hiervan moeten wij leren en dit
moet dus niet gebeuren. Het geld voor
de rondweg door de Stadsfenne kan
beter besteed worden door de rond
weg om de Noorderhoek aan te leg
gen.
De W. Tjaardastraat wordt dan met
een ontheven van zijn funktie als rond
weg en ouders kunnen hun kinderen
weer alleen naar de scholen laten
gaan.
3. De rondweg door de Stadsfenne iso
leert een groot deel van deze wijk van
de stad. De in aanbouw zijnde Domp
eveneens. Ook de toekomstige bewo
ners van die buurt zullen alleen de
stad kunnen bereiken via een rondweg
ten behoeve van doorgaand verkeer.
Geen aanlokkelijk vooruitzicht. Er
staan 2 bejaardentehuizen aan de yer-
keerde kant van de rondweg. De be
woners hiervan zullen altijd deze weg
moeten kruisen om in de stad te ko
men want de rondweg komt vlak langs
hun nieuwe behuizing. Ik vraag mij af
of het bestuur van Nieuw Fritemahof
en de architect van dit nieuwe ge
bouw de huidige vestigingsplaats had
den verkozen als zij geweten hadden
dat er een rondweg tussen dit tehuis
en de stad was geprojekteerd? De
Stadsfenne is een wijk met veel jon
ge kinderen en bejaarden. Beide kata-
gorieën zijn kwetsbaar met betrek
king tot het verkeer.
4. De kruising van de nieuwe rond
weg met de Leeuwarderweg zal een
echt knooppunt worden. Immers al het
verkeer dat dit kruispunt nadert loopt
dol'd op de Leeuwarderweg. Men kan
wee," richting stad of richting Leeu
warden. Rechtdoor is onmogelijk, ook
in de toekomst, of men moet de hele
Noorderhoek slopen. De bewoners van
Nieuw 'ï'rittemahof zullen weer een
stuk van hun net aangelegde tuin moe
ten missei' ten behoeve van een ver
keersweg vaar ze alleen maar last
van hebben.
5. Een brug over de Houkesloot zal
het einde betekenen voor de zeilsport
voor Sneek. Zek’r, de motorboten kun
nen er wel onderdoor en die zullen
f
f
f