Kleine
Sneek
week
snippers
uitslagen kleine sneekweek
I
||B
i
Ti]
ii
Ife
e
SNEEKER
tn
g wwsw
i'il'tec
WA s
i
pagina 5
NIEUWSBLAD
Maandag 31 mei 1976
KLEINE SNEEKWEEK 1976
■4
de
5. A. J. de Jong Bleskens-
Leeuwarden, 4. F. D. Bonnema Ijlst.
Blijkbaar zaten de schoten vast, want
boord
,,-S' -■
'•^S
9.W
i'
Voor het wedstrijdkomité gaf het de
nodige komplikaties. Wat moest men
beslissen? In één en dezelfde klasse
waren schepen die wel en niet de boei
hadden gerond. Uiteindelijk besloot men
voor een aantal, groepen waarvan vast
stond dat er deelnemers de dupe kon
den worden, de wedstrijd nietig te ver
klaren. Voor één van het zestal, de
Simoun 485, werd deze uitspraak na
derhand ingetrokken toen bleek dat alle
een
de
Da Vaurlens in aktie.
I Foto Studio Ger Dijs)
REGENBOOG GEZONKEN
Mr. Anne van
1” i
De Sneeker Zellclub en de Konin
klijke Zeilvereniging Sneek die ieder
twee wedstrijiden voor hun rekening
namen, hebben allebei een stille dag
beleefd. Voor de SZC was dat de
vrijdag. De laatste schepen kwamen
na zeven uur binnen. De KZVS kon
zaterdag rekening houden met een la-
tertje; het liep toen echter niet z»
uit als de dag daarvoor, Op de bei-
Sensatie was er donderdag en gisteren
volop te beleven. Dat was ook wel tè
merken aan het grote aantal bezoekers
dat zach langs de boorden van het
Sneekermeer verzamelde om de vaak
spektakulaire starts te aanschouwen.
Wanneer er iemand op het punt stond
om te slaan, ging er een gejuichje op.
Met spanning werd bijvoorbeeld ge
volgd of de gebroeders Van der Pal
Uit Grouw het zouden redden. De la
tere winnaars van de Schakelklasse A
waren te vroeg gestert, werden terug
geroepen en in hun haast om terug te
komen verloren zij alle voorzichtigheid
uit het oog. Na twee keer omgeslagen
„In die Sailhorse kunnen maar drie
mensen zeilen; de rest rekreeert”, ver
zuchtte één van de wedstrijdzeilers, die
voortdurend geplaagd was door een
zeüpaardberijder. Het is overigens de
vraag of de Sailhorse wel gerechtigd
was aan de wedstrijden deel te ne
men. De definitieve erkenning door de
NNWB (na een jaar proeftijd) heeft
niet plaatsgevonden (men trok het ver
zoek daartoe in), terwijl ’t KNWV nog
geen beslissing heeft genomen.
4. F. J. van der Werf, 5. P. H. ter Horst
Leimuiden. Spanker: 1. H. Zwaagstra
Boer Doorwerth. Yngling: 1. J. Faber Bolsward, 2. J. Tjallema Irnsum, 3. J.
Leeuwarden, 2. A. Bonnema Hardega- de Vries Ijlst. Simoun 485: 1. B. Baay-
rijp, 3. Roel E. Wester, 4. H. A. Minks, er, 2, C. J. van Beieren Leeuwarden, 3.
Centaur: 1. J. Winselaar Franeker, 2. H, B. Onstweddier, 4. Fr. van der Kruk, 5.
- A. L. van der Veen.
VROEGER STARTEN
Er deden zo’n 290 schepen aan het eve
nement mee. Ze waren verdeeld over
negentien klassen. Traditiegetrouw wa
ren dat vrijwel alle bekende schepen
die regelmatig op het Sneekermeer
verschijnen; nieuwe gezichten waren de
racepaardjes Simoun 445 en 485. De
Zestienvilerkante mieters waren afwe
zig. Dit omdat op het Bergumermeer
ter gelegenheid van het 45-jarig be
staan van die klasse jubileum wedstrij
den werden gehouden.
T. Zijlstra Leeuwarden, 5. W. Sikma Zaandam, 3.^ Fr .^Jurgens Maarsen, 4.
Heerenveen. Flits B: 1. R. v. d. Sluis, A TT J TTi 1"t J T
2. J. Dijkstra. Vaurien: 1. J. Kooistra
Leeuwarden, 2. A. Salverda Leeuwar-
„Weggesleepte” boei zorgde
op slotdag voor konsternatie
den vlot afgewerkt. Hier en daar
werd onder de zeilers wel gemord
over het feit dat er zo laait gestart
moest worden. Liever wat vroeger
op de dag vertrekken, was de wens.
worden, ’s Avonds werd het schip ge
licht en de volgende dag kwam de
Sneker advokaat, overigens met
zwaardere bemanning, weer aan
start.
„Ik zeil al dertig jaar, maar dit is
me nog nooit overkomen” verzekerde
Ynglingzeiler Abe Bonnema uit Harde-
garijp. Deze voormalige crack uit de
30m2-er-kIasse sloeg gister om. Het
driemanssehip bleef drijven dankzij de
luchtkasten in de boot. Bonnema’s be
manning hield de spinakerschoot te
los waardoor er een parachutewerking
ontstond. Toen het schip ietsje uit het
roer liep, was het gebeurd. Bonnema
probeerde het later te vergoeielijken
door te zeggen: „een goede nroef voor
het wereldkampioenschap”.
Mr. Anne van der Werf zorgde don- Ier B. Baayer, R. J. Wimselaar in de der Zwaag. Uiteindeljjk gaf het feit dat
derdag voor een noviteit. Hij kon zijn Centaur, Roel Wester in de Yngling en laatstgenoemde gisteren als tweede
Het leek er gistermorgen op dat de Kleine Sneekweek, editie 1976, een
voorspoedig slot zou krijgen. Er stond een stevige bries, het KNMI sprak
van matige wind maar dat was wat te licht uitgedrukt, met andere
woorden: de zeilers konden vlug terug zjjn aan het starteiland. Edoch,
wat gebeurde er? In de omgeving van de Heerenztfl sloegen de nodige
bootjes om. Een voortvarende motorbootbestuurder nam in zjjn jjver assi
stentie te verlenen niet alleen een slachtoffer maar ook één van de boei
en op sleeptouw zonder daar uiteraard erg in te hebben. Het gevolg was
prompt dat de zaak in de hobbel liep. De zeilers misten het merkte
ken van de baan. Harry Amsterdam bijvoorbeeld zag uiteindeljjk de boei
op de wal liggen (een gedienstige watersporter hield hem omhoog) en
maakte rechtsomkeer richting Kolmarslan. Hjj had er niet veel fiducie
meer in. Later konstateerde hjj dat de rest van het Regenboogveld en
bloc op één bepaald punt afstevende en daar bleek de boei weer te
liggen. Hjj liet het maar zo.
Er waren er zondag velen die kennis
maakten met het Sneekcrmeernat. Het
was ondoenljjk om ze allemaal bij te
staan. Anderen willen helemaal niet ge-
holpen worden. Zo bijvoorbeeld de Si-
gestarte schepen in deze klasse wel om moun-zeiler Jurgens die zjjn schip, de
de boei wanen gegaan. Een onplezie- Arlequin, naar lager wal_ Uet^ drijven
rig en onverdiend slot van een evene
ment dat weer veel belangstelling trok.
en daar later werd opgepikt door zijn
begeleiders die met auto en trailer naar
Terhorne moesten rijden. (Na de vlek
keloos verlopen wedstrijd van zaterdag
ging er overigens ook nog een schip
ondersteboven).
Valse starts waren er natuurlijk ook
weer. Traditioneel de Valken, verder
noteerden we gisteren de Regenbogen
en later de Simoun 485. Bij de laatste
klasse leek het wedstrijkdomité even
te weifelen. Eerst klonk de toeter ten
teken dat er maar ’n paar terug moes
ten, direkt daarna werd evenwel de
bel geluid. Dit tot geluk van een twee
tal dat voor de start al om lag.
Als zesde werd de Vaurien van A.
Oosterkamp afgeblazen. Dit tot onge
noegen van een dame bjj de starttoren
die over het water schreeuwde dat
„de 18324 de hele tjjd op wal gele
gen had”. Er kwam een protest van
en zij kreeg geljjk. Bljjkbaar wilde nr. 5
de Hazzaz de uitgeslapenheid van het
wedstrijdkomité op de proef stellen.
H. van Dijk Bolsward, 5. J. R. Hettin
ga. Sailhorse: 1. Gebr, van der Heide
Joure, 2. D. ten Cate Almelo, 3. W. Bos,
4. J. W. van Dort Leeuwarden, 5. F.
Ph. Koopman. Schakel A: 1. Gebr. van
der Pal Grouw, 2. D. Dijkstra Schel-
lingwoude, 3. B. Seinen, 4. mej. F.
Geertsma, 5. J. de Vries Drachten.
Spanker: 1. S. Hiemstra Amersfoort, 2.
J. de Vries MIst, 3. J. Tjallema Irnsum
Simoun 485: 1. B. Baayer Ter Aar, 2.
C. J. van Beijeren Leeuwarden, 3. C.
Polman Zandvoort, 4. Fr. van der
Kruk Den Haag, 5. Nederlof.
VRIJDAG: Flits A: 1. M. Bosma Lem
mer, 2. G. J. Abma, 3. KI. Alkema, 4.
A. D. Veenstra. Laser: 1. KI. Polet, 2.
G. H. Pabbruwee, 3. S. R. Cats, 4. Tj.
te’
PROTESTEN
Auke Douwe Veenstra zal met gemeng
de gevoelens terugdenken aan de Si-
mouns die voor het eerst moch<n uit
komen in de kleine Sneekweek. De
Ram van I. de Ridder ramde de Tip-
si Mot van de Sneker. Resultaat: een
maal slachtoffer van een bezwaar
schrift. De eerste maal omdat hij
volgens Harry Amsterdam d,e boei
garaakt had (D<e Vries verklaarde hier jjfantél Damwoude.'
tegen in hoger beroep te zullen gaan)
De dag daarop, vrijdag, werd hij
door schakelzeüer D. Blom nadruk-
kelijk gewezen op het feit dat bak
boord voor stuurboord gaat. Zondag
voerde De Vries het Regenboogveld
aan in een valse start.
de nodige protesten. Puck de Vries, bos d-achten, 5 R. S Polet. Stern: 1 Amsterdam, 3. P. J. Bonnema MIst, 4.
de Sneker Regeniboogzeüer die zon- D Zwart, 2. Gebr.' Velds, 3. Tj. van
Waterrot niet door de wind krijgen. J. Kooistra in de Vaurien.
i i i 4
toen de Regenboog op het punt stond De spanning in de Valkenklas.se was der Zwaag viel af doordat hÜ
op de andere boeg te gaan, kwam er
een
de Sneker Regeniboogzeüer die zon- zwart, 2. Gebr. Velds, 3. Tj, van
dag als eerste finishte, werd twee- <jer Zee, 4. gebr. De Haan, 5. E. de
i i Vries. Flying Junior: 1. J. N. de Boer
Doorwerth, 2. H. v. d. Kevie Ijlst, 3.
R. A. v. d. Veen Leeuwarden, 4. N.
Yngling: 1. Roel
E. Wester Grouw, 2. A. Bonnema Har-
degarijp, 3. J, Faber Leeuwarden, 4. H.
A. Minks Leeuwarden. Centaur: 1. R.
J. Winselaar Franeker, 2. H. W. Fiji—
stra, 3. H. de Bruin Arnhem. Pampus:
1. P. Boelsma, 2, N. Bok, 3. E. W. de
Boer, 4. H. Bonnema Deifstrahuizen.
__o aValkan: 1. Gebr. Zandstra Leeuwarden,
te zijn, •wisten zij als nog de race voort Slechts weinigen slaagden erin dooi- 2. F. v. d. Meer Grouw, 3. P. van der
te zetten. Alle moeite bleek uiteinde- steeds te winnen de hoofdprijs te ver- Zwaag. Borger, 4. A. v. d. Zwaag Em-
lijk tevergeefs, want de Schakel A be- overen. M. Basma in de Flitsklasse A meloord,
A. Harder Utrecht. Randmeer: 1. G. L.
J. Gerritsma Heeg, 2. B. Mees Bever-
wijk, 3, G. W. Kwant Bennekom. Re-
Er waren, hoe kan het ook anders, dent’s. A. Oosterkamp* Almelo, ~4.~J.~L. &»‘iboog: 1. U. Jager Lemmer, 2. H.
Simoun 445: l^J. P. Lub, 2. K. Meijer nema ijlst, 4. A. Oosterkamp Almelo.
Stern: 1. S. van der Wal, 2. gebr. Hoek-
sma Joure, 3. Tj. van der Zee, 4. gebr.
De Haan. Flying Junior: 1. R. A. van
der Veen Leeuwarden, 2. J. N. de Boer
Doorwerth, 3. J. Jongejans. Yngling: 1.
Roel Wester Grouw, 2. U,. de Vries
Grouw, 3. H. A. Minks Leeuwarden, 4.
A. Bonnema Hardegarijp. Centaur: 1.
Wimselaar Franeker, 2. H. de Bruin, 3.
H. W. Fijlstra. Pampus: 1. H. de Jong,
2. H. Bonnema Deifstrahuizen, 3. P.
Boelsma. Valken: F. van der Meer
Grouw, 2. gebr. Zandstra Leeuwarden,
3. T. Groenewoud Diemen, 4. P, van
der Zwaag Borger, 5. A. van der Zwaag
Emmeloord. Vrijheid: 1. J. W. Westers
2. H. Niemendal, 3. L. de Jong Amster
dam, 4. A, de Jong Joure, 5. W. Elsinga
Oppenhuizen. Schakel B: 1. gebr. Sik
ma, 2. D. J. Dijkstra Friens, 3. R. Lam
pe Rijswijk. Simoun 445: 1. J. P. Lub,
2. K. Meijer Zaandam, 3. Fr. Jurgens
Maarssen, 4. A. Harder Utrecht. Rand-
meer: 1. G. Gerritsma Heeg, 2. B. Mees
Feenstra, ~5~ E. v?’d? Meer Grouw. Flite Beverwijk, 3. G. W. Kwant Bennekom.
d. Veer Drach- Regenboog: 1. G. J. ter Beek Almelo,
ten, 3. Fr. Zijlstra Leeuwarden. Vau- 2. P. Bonnema Mist, 3. H. Donker, 4.
rien: 1. J. Kooistra Leeuwarden, 2. H. H. van Dijk Bolsward, 5. J. R. Hettin-
de Jong Opmeer, 3. J. van der Steeg ga. Sailhorse: 1. gebr. van der Heide
Joure, 2. R. Koolwijk, 3. H. Buursema
Stern: 1. Gebr. De Haan, 2. gebr. Hoek- 4. W. Bos, 5. Sierdsema. Schakel A:
sma Joure, 3. gebr. Velds, 4. R. de Wijk 1- Sj. Faber, 2. D. Dijkstra Schelling-
Zwolle. Flying Junior: 1. J. Jongejans, woude, 3. gebr. Van der Pal Grouw,
2. R. A. van der Veen Leeuwarden, 3.
H. van der Kevie IJlst, 4. J. N. de
Er waren nogal wat zeilers die klaag
den over het feit dat de wedstrijden
zo laat startten. „We zijn hier al de
hele dag en we zwerven maar wat
rond”. Donderdag en zondag klonken
de eerste schoten om één en vrijdag
en zaterdag om twee uur. Het argu
ment dat er vrijdag en zaterdag door
het late tijdstip van vertrek nog men
sen konden meedoen die eerst moes
ten werken, werd van de hand gewe
zen. „Ze zijn er ’s morgens ook alle
maal al”.
a. v IJ IOC xvXCaX X 1 Ul 1 I. i 11,
de Bruin Arnhem, 3. A. C. Slob, Pam
pus: 1. p. Boelsma, 2. E. W. de Boer,
3. D. de Haan. Valken: 1. A. van der ZONDAG. Flits A: 1. M. Bosma Lem-
Zwaag Emmeloord, 2. F. van der Meer mer, 2. KI. Alkema, 3. P. van Beieren
Grouw, 3. P, van der Zwaag Borger, 4. Leeuwarden. Laser: 1. T. Zijlstra Leeu-
Waar men nog altjjd behoefte aan
heeft, is een trailerhelling in de nabij
heid van het Sneekermeer. De zeilers
die het niet aandrufden hun boot van
de groene wal af te water te laten,
meesten eigenlijk te ver weg. Moge-
bjj Terhorne. De mogelijkheid bestond
ook nog in Sneek, maar dat vonden de
meesten in principe te ver weg. Moge
lijk dat straks bij het nieuwe paviljoen
de situatie verbeterd wordt.
B: 1. P. Moedt, 2. P. v.
hoorde tot de klassen die uiteindelijk bijvoorbeeld wist dat te presteren, even- - -
niet geklasseerd werden door de ai als G. Gerritsma in de Randmeeer.
genoemde boeienkwestie. Wannéér we kijken naar drie overwin
ningen dan kunnen in dit rijtje ook garen. Dat waren de gebroeders Zand-
worden bijgeschreven Simoun 485-zei- stra en de broers Piet en Albert van
tweede
eindigde de doorslag. Het aantal eerste
plaatsen was bij allen gelijk. Piet van
i geen
op de andere boeg te gaan* kwam er na de laatste wedstrijd bijzonder groot, tweede plaats had veroverd. De Zand-
een wind Jcot die het schip plat op het Drie zeilers kwamen in aanmerking stra’s en Albert van der Zwaag bad
water drukte. De 73 liep vol en de be- voor de hoofdprijs omdat zij een gelijk den beiden een tweede, een vierde en
manning moest van boord gehaald aantal punten hadden weten te ver- een vijfde plaats op hun lijstje staan.
Het rennerskwartier bij de overzet
was maar matig bezet (zie foto). Dat
kon ook niet anders, want er was maar
’n klein stukje grond beschikbaar. Het
ziet er naar uit dat daar verandering
in komt, want er schijnen onderhande-
lingen over ’n aangrenzend terrein ge
voerd te worden. De toestand in het
insteekhaventje lijkt bijzonder triest. Er
ligt een nieuw „eiland”, de palen staan
schots en scheef. Een nieuwe walbe-
schoeiing wordt te duur omdat dan te
gelijkertijd het haventje moet worden
uitgebaggerd. Nu valt ‘t als er vracht
schepen met veel waterverplaatsing
langs komen regelmatig droog.
van Veen. 5. Nederlof.
ZATERDAG. Flits A. 1. M. Bosma
I.emmer. 2. G. J. Abma, 3. P. van Beie
ren Leeuwarden, 4. KI. Alkema. Laser:
c I"
e-
„Die jongens hebben zich voor niets
doodgewerkt”, was de reaktie van een
verbolgen dame die zeker een half
uur voor het bureau inlichtingen had
staan te wachten om de prijs voor haar
reeds vertrokken, door- en doornatte
echtgenoot-zeiler in ontvangst te ne
men. „Ik sta hier al drie kwartier”,
merkte een ander op, „waarom hebt
u niets gezegd want u wist wel dat
ik hier stond”. „Het is omgeroepen
maar dat hebt u blijkbaar niet ge
hoord”, was de reaktie van achter het
loket. „Dan moeten ze maar wat har
der praten”. „Of u moet maar wat
minder lawaai maken”. ,Ik heb mijn
mond niet open gedaan en ik sta hier
al drie kwartier”. Dp beide dames ste
venden kwaad naar de starttoren waar
ze voor elkaar kregen dat de Simoun
485 alsnog geklasseerd werd.
gebr. Zandstra Leeuwarden. 5. Roelof warden, 2. W. Sikma Heerenveen, 3. H.
A. Wester Grouw. Vrijheid: 1. H. Nie- A. Tromp, 4. S. R. Cats Leeuwarden,
mendal, 2. J. van Tuinen, 3. Th. W. 5. H. Suwijln Ysbrecrtum. Flits B: nie-
Zijlistra Muiden, 4. L. de Jong Amster- mand aangekomen. Vaurienklasse: 1. J.
dam, 5. G. Postma Grouw. Schakel B: van der Steeg Leeuwarden, 2. J. Kooi-
1. P. M. A. Schildkamp Enschede, 2. R. stra Leeuwarden, 3. G. Bakker, 4. M.
Lampe Rijswijk, 3. O. J. Potma Heeg. Hoekstra, 5. A. Oosterkamp Almelo.
Simoun 445: 1. K. Meijer Zaandam, 2. Stern: 1. D. Zwart, 2. gebr. Velds, 3.
Fr. Jurgens Maarssen, 3. J. P. Lub, 4. J. Tj, v. d. Zee, 4. gebr. De Haan. Flying
F Meijer Amsterdam. Randmeer: 1. G. Junior: 1. J. N. de Boer Doorwerth, 2.
Gerritsma Heeg, 2. G. W. Kwant 'Ben- J- Jongejans, 3. R. A. van der Veen
nekom, 3. J. Douma. Regenboog: 1. U. Leeuwarden. Yngling: 1. Roel Wester
Jager temmer, 2. H. Donker, 3. J. R. Grouw, 2. U. de Vries Gnouw, 3. H. A.
Hettinga. 4. H. Amsterdam, 5. G. J. ter Minks Leeuwarden, 4. J. Faber Leeu-
Beek Almelo. Sailhorsc: 1. R. Kool- warden. Centaur: 1. H. de Bruin Arn-
wijk Bozum. 2. Gebr. van der Heide hem. 2. R. J. Wimselaar Franeker, 3.
Joure. 3. S. Hoekstra Leeuwarden. 4. W. A. C. Slob. Pampus: 1 D. de Haan, 2.
Bos. 5. J. W. van Dort Leeuwarden. N. Bok. 3. H. B. Jongejans. Valken: 1.
Schakel A: 1. Gebr. van der Pal Grouw p- van der Zwaag Borger. 2. A. van der
2. D. Dijkstra Schellingwoude, 3. P. H. Zwaag Emmeloord, 3. R. Wester Grouw
ter Horst, 4. Gebr. Rijkenberg Heerhu- 4- Heeringa Witmarsum, 5. gebr.
gowaard, 5. B. J. Bouma Groningen. Zandstra Leeuwarden. Vrijheid: 1. Th.
Spanker: 1. S. Hoekstra Amersfoort. 2. W. Zijlstra Muiden. 2. II. Keuning, 3.
H. Zwaagstra Bolsward, 3. .1. Tjallema J- van Tuinen. Schakel B: 1. D. Blom
Irnsum. Simoun 485: B. Baayer Ter Drachten. 2. gebr Sikma Heerenveen.
Aar, 2. C. J. van Beieren Leeuwarden, 3- gebr. Heddema Heerenveen. 4. J. J.
3. J. .1. Groenewoud Diemen. 4. A. L. Bosma Oudega, 5. O. J. Potma Heeg.
Simoun 445: niet geklaseerd. Randmeer
I. G. Gerritsma Heeg. 2. F. A. Kleinjan
Wolvega. Regenboog: 1. H. de Vries,'2.
J. R. Hettinga, 3. M. Koopmans, 4. H.
van Dijk Bolsward, 5. U. Jager Lem
mer. Sailhorse: niiet aangekomen. Si
moun 485: 1. C. J. van Beieren Leeu
warden, 2. J. J. Groenewoud Diemen,
3. Nededlof, 4, Daems.
„Ik heb geprobeerd ze af te wassen,
maar het water was op”. Met deze
woorden overhandigde de stuurman
van een Schakel de derde prijs (twee
glaasjes) die hij gewonnen had aan
het wedstrijdkomité. Het was namelyk
gebleken dat de eerste drie van deze
B-klasse één van de boeien verkeerd
genomen hadden of overgeslagen. Ze
erkenden hun vergissing ruiterlijk en
leverden de prijzen zonder morren
weer in.
(Waar geen plaatsnaam is vermeld, te graaf. Vrijheid: Th. W. Zijlstra Muiden, 1. KI. Polet, 2. Tj. Feenstra Leeuwar-
2. J. van Tuinen, 3. J. F. Westers, 4. den, 3. S. R. Cats Leeuwarden, 4. W.
H. Niemendal, 5, L. de Jong Amster- Sikma Heerenveen, 5. G. H. Pabbruwee.
ina Lemmer, 2? H. Donker, ~3.~P. van dam. Schakel B: 1. Gebr. Sikma Hee-
Rl Laserklasse: 1. S. R.’Cats Leeuwarden’, schede, 3. Gebr. Heddema Heerenveen. A. Salverda Leeuwarden, 3. F. D. Bon-
2. G. H. Pabbruwee, 3. Tj. Feenstra, 4.
de deelnemer afkomstig uit Sneek).
DONDERDAG Fitsklase A: 1. M. Bos- - -
mu ma Lemmer, 2. H. Donker, 3. P. van dam. Schakel B: 1. Gebr. Sikma Hee- Flits B: 1. P. Moedt, 2. Fr. Zijlstra.
die andere dagen werden de wedstrij- a?n bakboord van het schip. Leeuwarden, 4. E. J. de Boer; renveen, 2. P. M. A. Schildkamp En- Vaurien: 1. J. Kooistra Leeuwarden, 2.
ren wat de uitspraak van de protest-
kommiissie was en of hij nog een pro
test tegen Veenstra kon indienen. Hij
wias toen bijna een dag te laat
?:-:o
- -